ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη 9 Ιουνίου 2021

DENIZKURDU 2021: Αμφίβια αποβατική ενέργεια σε απόκρυμνη ακτή

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Σίγουρα δεν χρειάζεται ούτε να υποτιμάμε τον εχθρό, αλλά ούτε και να τον υπερεκτιμάμε. Όμως κάτι τέτοιες ασκήσεις μας δείχνουν τον τρόπο σκέψης και πιθανής δράσης τους. Είναι ο εχθρός μεν, αλλά μου αρέσει που σκέφτονται και δοκιμάζουν πέρα από τα συνηθισμένα. Να δούμε την δική μας απάντηση. Αν και δοκιμή σχεδίων, μου μοιάζει, για περιορισμένο διαθέσιμο χώρο ενέργειας. Έπρεπε να ονομάσουν την άσκηση Meis 21 για να το κάνουν πιο ξεκάθαρο....

Από Σάββας Δ. Βλάσσης

Στην μεγάλη άσκηση DENIZKURDU 2021 που πραγματοποίησε το Τουρκικό Ναυτικό μεταξύ 25 Μαΐου – 4 Ιουνίου, συμμετείχε όπως κάθε χρόνο η Ταξιαρχία Πεζοναυτών.

Από το οπτικό υλικό που δημοσιοποιήθηκε, το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσίαζαν τα πλάνα από άσκηση αμφιβίου καταδρομικής επιχειρήσεως των πεζοναυτών. Επρόκειτο για σενάριο αμφιβίου ενεργείας κλιμακίου λόχου, η οποία είχε την ιδιαιτερότητα ότι πραγματοποιήθηκε σε τυπικώς μη προσφερομένη ακτή. Πιο συγκεκριμένα, ο αιγιαλός αποβάσεως που είχε επιλεγεί ήταν επί της ουσίας μια μικρή παραλία πολύ μικρού βάθους, καθώς μερικές δεκάδες μέτρα προς το εσωτερικό, ορθωνόταν γκρεμός με υποτυπώδες ανώμαλο δρομολόγιο προσβάσεως στο εσωτερικό της νήσου.

Ο λόχος πεζοναυτών επί λέμβων εφόδου και ΑΒΑΚ, που εξόρμησε από το αρματαγωγό.

Σε αυτή την παραλία εξήλθε με τρεις ελαστικές λέμβους εφόδου κι εν συνεχεία δύο Αποβατικές Ακάτους, δύναμη κλιμακίου λόχου που εξόρμησε από το αρματαγωγό BAYRAKTAR. Μόλις αποβιβάσθηκε, ο λόχος προωθήθηκε ταχέως μέσω της απότομης βραχώδους καταπτώσεως προς το εσωτερικό, χωρίς ισχυρή πιθανότητα αντιμετωπίσεως αντιστάσεως από τον αμυνόμενο, λόγω επιλογής μη αναμενόμενου σημείου αποβάσεως.

Δύο ΑΒΑΚ αποβιβάζουν πεζοναύτες σε απόκρυνση ακτή.

Ακόμη πιο ενδιαφέρον στοιχείο ήταν ο συνδυασμός της αμφιβίου ενεργείας με αεροκίνητο ελιγμό, καθώς ένα ή δύο ελικόπτερα S-70 Black Hawk προσγειώθηκαν διαδοχικώς στην μικρή παραλία, χωρίς τυπικώς να υφίστανται προϋποθέσεις Ζώνης Προσγειώσεως. Όπως φαίνεται, με τα ελικόπτερα μεταφέρθηκε τμήμα ενισχύσεως, γεγονός που δείχνει παράδοξο αφού η μεταφορά του θα μπορούσε να γίνει στο εσωτερικό κι όχι στον μικρό αιγιαλό.

Δύο διμοιρίες πεζοναυτών αποβιβάζονται στον μικρό αιγιαλό από ισάριθμες ΑΒΑΚ.

Η περίπτωση μικρών αεροκινήτων ενεργειών για άφεση τμημάτων σε απόκρυμνες ακτές, πέραν του ότι ενισχύει το στοιχείο της αφάνειας επειδή τα ελικόπτερα προσγειώνονται κάτω ακριβώς από βραχώδεις καταπτώσεις, συνοδεύεται από αυξημένο βαθμό ασφαλείας. Καθώς τα ελικόπτερα πετούν χαμηλά, κατά την ευαίσθητη φάση της προσγειώσεως που είναι πιο εκτεθειμένα αυτά και η μεταφερόμενη δύναμη, η κάλυψη πίσω από τον γκρεμό δεν επιτρέπει παρατήρηση από πλευράς αμυνόμενου και συνεπώς την εκτόξευση δραστικών πυρών, ακόμη και καμπύλης τροχιάς. Τοιουτοτρόπως το στοιχείο της επιβιωσιμότητος για τον επιτιθέμενο είναι αυξημένο.

Προσγείωση του ελικοπτέρου κυριολεκτικώς δίπλα στο κύμα, εν απουσία τυπικής ΖΠ.

Τα ανωτέρω φωτίζουν τις δυνατότητες εκτελέσεως μικρών δευτερευουσών αμφιβίων ενεργειών σε απόκρυμνες ακτές προκειμένου να επιτευχθεί το στοιχείο του αιφνιδιασμού αφού ο αμυνόμενος είναι φυσιολογικό να αναμένει τον εχθρό σε προσφερόμενους ομαλούς αιγιαλούς και να έχει στραμμένο εκεί το ενδιαφέρον του. Επιπλέον, οι επιλογές για αποβίβαση μικρών κλιμακίων λόχου πρακτικώς είναι αμέτρητες, επιτρέποντας την έξοδο των τμημάτων από πολλαπλούς μικρούς αιγιαλούς, που χωρίς απώλειες μπορούν να συνενωθούν και να δημιουργήσουν προγεφύρωμα σε αναπάντεχα σημεία νήσων κάποιας εκτάσεως.

Βεβαίως στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, δεν είναι δυνατή η αποβίβαση μηχανοκινήτων ή τεθωρακισμένων, που θα προσφέρουν ισχύ πυρός και ταχυκινησία στα αποβιβασθέντα τμήματα, εξασφαλίζοντας καλύτερες προϋποθέσεις αποκρούσεως αντεπιθετικών ενεργειών του αμυνόμενου. Ωστόσο, αυτό μπορεί να γίνει σε κάποιον μεγαλύτερο ομαλό αιγιαλό, προς τον οποίο θα συγκλίνουν οι δευτερεύουσες αμφίβιες αποβατικές – καταδρομικές ενέργειες.

Μεταφορά ενισχύσεως με αεροκίνηση. Ελικόπτερο προσγειώνεται σε μικρή ακτή.

Τα δεδομένα αυτά, απαιτούν από πλευράς αμυνόμενου την λήψη εντατικότερων μέτρων επιτηρήσεως και ασφαλείας όλης της ακτογραμμής ανεξαρτήτως διαμορφώσεως, προκειμένου να αποφύγει τον αιφνιδιασμό. Eάν συνυπολογισθεί η περίπτωση συνδυασμού πολλαπλών αμφιβίων αποβατικών ενεργειών με πολλαπλές αεροκίνητες επιχειρήσεις σε καθορισμένες ΖΠ στο εσωτερικό της νήσου, μπορεί να αναδειχθεί το μέγεθος της προκλήσεως για τον αμυνόμενο, από την ταυτόχρονη εμφάνιση απειλής σε πολλαπλά σημεία, που δεν θα επιτρέπουν εξάλειψη διά ενός ισχυρού συγκεντρωτικού αντεπιθετικού ελιγμού. Η αντίληψη ενός τέτοιου επιθετικού σχεδίου, παραπέμπει στο αρχικό δόγμα των Γερμανών αλεξιπτωτιστών κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, την δράση κατά τις λεγόμενες “πετρελαιοκυλίδες”, δηλαδή της δημιουργίας πολλών μικρών αεροπρογεφυρωμάτων που εν συνεχεία εξαπλώνονται και ενώνονται σταδιακώς σε ένα μεγάλο.

Έξοδος σε απόκρυμνη ακτή. Μια εικόνα που προκαλεί δέος, εφόσον δεν γνωρίζει το αποβιβαζόμενο τμήμα κατά πόσο η ακτή κατέχεται από αμυνόμενη δύναμη.

Τέτοιες τακτικές καταστάσεις, υποχρεώνουν τον αμυνόμενο σε διάσπαση των Τμημάτων Αμέσου Αντιδράσεως και των δυνάμεων αντεπιθέσεως. Επομένως αμφότερα, απαιτείται να είναι αριθμητικώς ισχυρότερα και με αυξημένη οργανική ισχύ πυρός, γεγονός που σημαίνει ότι μονάδες χαμηλού ποσοστού επανδρώσεως που αναμένουν επιστράτευση και προσέλευση των Αποστολών Συμπληρώσεως, δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε ταχέως εξελισσόμενες κρίσεις.

Οι συνθήκες αυτές, αναδεικνύουν επίσης τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν για τον αμυνόμενο ευέλικτες δυνάμεις πρώτης ανταποκρίσεως, όπως επί παραδείγματι τα οπλισμένα ελικόπτερα OH-58D Kiowa Warrior, συμπληρούμενα από επιθετικά ελικόπτερα Apache. Αρκεί να έχουν προαναπτυχθεί εγκαίρως και να έχουν τεθεί Υπό Διοίκηση στην φρουρά νήσου.

Ή βραχώδης κατάπτωση, καλύπτει οπτικά και ηχητικά την προσέγγιση του ελικοπτέρου.

Τα ανωτέρω σενάρια στα οποία εξασκείται η Ταξιαρχία Πεζοναυτών του Τουρκικού Ναυτικού, δείχνουν ότι υφίσταται προσαρμογή στις ιδιαίτερες συνθήκες του Αρχιπελαγικού επιχειρησιακού περιβάλλοντος στο Αιγαίο. Το δόγμα δεν παραμένει προσκολλημένο στην τυπική αντίληψη αμφιβίων αποβατικών επιχειρήσεων μεγάλης κλίμακος σε οχυρωμένο αιγιαλό αποβάσεως, για την οποία επίσης προετοιμάζεται η ταξιαρχία, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη εξάλλου πρόγραμμα προμήθειας αμφιβίων τεθωρακισμένων οχημάτων.


 ΠΗΓΗ

4 σχόλια:

ΑΡΡ. είπε...



Παρεμπιπτόντως πόσο άβολα πρέπει νιώθειν αρκετοί Έλληνες,
και μετά δύο αιώνας ελληνοτουρκικών αντιπαλοτήτων φέροντες
τουρκεπώνυμα το τύπου ¨Μπαϊρακτάρης¨ και τα πάσης φύσεως
ρωμηόδουλα εις -ογλου.
Αρκετοί Πόντιοι πάντως έχουν εξελληνίσω τα ρωμηοεπώνυμά των,
όπως Κοεμτζίδης εις Χρυσοχοϊδης και Μπαϊρακτάρης εις Σημαιοφορίδης.
(Ένας Σημαιοφορίδης παλαιά ήταν ποδοσφαριστής του Πιερικού
ή της Δόξης Δράμας, αν δεν απατώμαι.)
Αλλά με τους γερμανοτουρκοδωσιλόγους μισέλληνες ΕΛΙΑΜΕΠίτες που επεμπλέξαμε...
Χρείαν έχομεν δηλονότι ριζικής εθνικής αναδομήσεως.
Υψίστιοι του χρέους της φυλής αι σημαίαι.




kakos04 είπε...

Καλησπέρα, πάνω σε αυτά που μας έχεις πει για Ταϊβάν και Κίνα και τα παραδείγματα τους που χρησιμοποιεί η Τουρκία.
https://thediplomat.com/2021/06/how-chinese-unmanned-platforms-could-degrade-taiwans-air-defense-and-disable-a-us-navy-carrier/
Λέει πολλά από αυτά που μας έχεις πει, κρατάω την πρότερη διασπορά από καϊκια έξυπνων ναρκών και υποθαλασσιων drone. Σε σχέση με τα τουρκικά καΐκια που αλωνίζουν, ακόμη και έξω από την Σούδα. Για σμήνη drone για καταστολή αεράμυνας και εξάντληση βλημάτων επίσης. Να είστε όλοι καλά.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Καλησπέρα Νικόλα. Σαφέστατα και η Τουρκία αντιγράφει την Κίνα. Και ναι όλα αυτά τα έχω πει και γράψει εδώ και καιρό...και όπως φαίνεται σήμερα συμφωνούν και άλλοι μαζί μου. Ένα είναι το σίγουρο ότι μέχρι το 2030 το κινεζικό πολεμικό ναυτικό θα έχει γίνει από μια τοπική παράκτια δύναμη στην πιο ισχυρή συμβατική ναυτική δύναμη παγκοσμίως με περισσότερα από 500 πλοία αφήνοντας τις ΗΠΑ στην δεύτερη θέση με μόλις 350.

http://zeys-elaynon.blogspot.com/2019/05/blog-post_5.html

Τα έλεγα τότε....." Το τεράστιο κινεζικό ναυτικό, που πλέον είναι πρώτο σε αριθμό πλοίων στον πλανήτη"....η Κίνα δεν έκανε αυτόν τον τεράστιο αγώνα και δεν διέθεσε και διαθέτει αυτά τα τρομακτικά ποσά για να δημιουργήσει αυτόν τον στόλο αν δεν ήθελε να γίνει Παγκόσμιος Κυρίαρχος.! Το αν θα τα καταφέρει είναι ένα άλλο θέμα...όμως η υπεροχή της Κίνας στην Νότια και Ανατολική Σινική θάλασσα, στον Ινδικό Ωκεανό, της δίνει την ΕΞΟΔΟ από τον δικό της γεωφυσικό χώρο, αλλά η υπεροχή σε Αρκτική και ειδικά στην Μεσόγειο της δίνει την ΠΛΑΝΗΤΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ.

Καλό σου βράδυ φίλε μου.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Για την Ταϊβάν τα έλεγα αναλυτικά εδώ.

http://zeys-elaynon.blogspot.com/2020/05/blog-post_87.html