ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2022

ΠΟΣO ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΟΙ ΗΠΑ ΜΕ LNG ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΚΡΙΣΗ STRAIGHT AHEAD ΜΕ ΤΗΝ ΤΙΜΉ ΑΕΡΙΟΥ (ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΤΗΣ ΕΕ) ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ... 4.000$/MWH !!!

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

ΠΟΣO ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ  ΟΙ ΗΠΑ ΜΕ LNG ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, ΤΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΚΟΜΑ ΒΑΘΥΤΕΡΗ ΚΡΙΣΗ STRAIGHT  AHEAD ΜΕ ΤΗΝ ΤΙΜΉ ΑΕΡΙΟΥ (ΜΕΤΑ ΤΟ ΠΛΑΦΟΝ ΤΗΣ ΕΕ) ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΑ... 4.000$/MWH !!!

Τα δεδομένα:
 
🔸Τα βεβαιωμένα αποθέματα στα κοιτάσματα φυσικού αερίου των ΗΠΑ είναι 13.167κυβικα χιλιόμετρα.
 
🔸Οι ΗΠΑ καταναλώνουν κάθε χρόνο 850κυβικα χιλιόμετρα και η ΕΕ άλλα 350 περίπου. Σύνολο 1.200 κυβικά χιλιόμετρα φυσικού αερίου τον χρόνο.
 
🔸Οι πολιτικές "Πράσινης Μετάβασης" με ΑΠΕ και φαραωνικού μεγέθους επενδύσεις και δανεισμούς ύψους 17τρισ€ μέχρι το 30, αναμένεται να μειώσουν στην ΕΕ την αντίστοιχη ετήσια κατανάλωση φυσικού αερίου μέχρι το 2050 (κατά τον ΙΕΑ) το πολύ κατά 30%. Δηλαδή περίπου 1% μείωση κάθε χρόνο.
 
✔️ Άρα η στρατηγική πλήρους εξάρτησης της Ευρώπης μόνο από το Αμερικανικό LNG "τελειώνει" τα αμερικανικά αποθέματα σε 11-12χρόνια το πολύ!
 
Μετά τι, μέχρι το 2050, τι γίνεται οεο;; Λεπτομέρειες θα μου πεις. Ποιός ζει ποιος πεθαίνει μέχρι τότε, πολλές οι εκλογικές αναμετρήσεις.
 
Πάμε παρακάτω όμως να δούμε τι γίνεται και με κάτι άλλες λεπτομέρειες μέχρι να στραγγίξουν οι ΗΠΑ. Ας υποθέσουμε ότι, παρ όλα αυτά, η ΕΕ στηρίζεται μόνο στο LNG του θείου Σαμ για να καλύψει τις ανάγκες της, κόβοντας όλη την προμήθεια φυσικού αερίου από τους αγωγούς της Ρωσίας όπως και το πετρέλαιο από εκεί.
 
🔸Η απόφαση των χωρών του OPEC ήταν να μην αυξήσουν ούτε στο ελάχιστο την παραγωγή τους στο πετρέλαιο (αποφάσισαν αντιθέτως σε συγχρονισμό με την Ρωσία να την μειώσουν κατά 2εκ βαρέλια ημερησίως) για να βοηθήσουν την Ευρώπη. Δεν είναι παλαβοί να το κάνουν με το δολάριο ήδη στο Θεό για να αντικατασταθεί το lng με φτηνό αέριο.
 
✔️Έτσι θα πρέπει κάθε χρόνο να μεταφέρονται, με κάποιο τρόπο, 157 δισ κυβικά μέτρα φυσικού αερίου (τόσα αγόρασε η ΕΕ από την Ρωσία το 2021) με την μορφή υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Τέξας στους 24 τερματικούς σταθμούς LNG που διαθέτει η Ευρώπη. Εκεί πρέπει να παραδίδονται περίπου 430 εκατομμύρια κυβικά μέτρα αερίου κάθε μέρα, κατά μέσο όρο, για να καλυφθεί το ρωσικό κενό.
 
Τα πράγματα θα γίνουν ακόμα χειρότερα αν διακοπεί και η τροφοδοσία της Ιταλίας από τους αγωγούς της Αλγερίας.
 
🔸Εμείς έχουμε 2 σταθμούς, στην Ρεβυθουσα και την Αλεξανδρούπολη, ενώ μετά το μπλοκ που έφαγε υπογείως (από τον αμερικανικό παράγοντα) το Καταρ/Ερντογαν/Πούτιν για έναν ακόμα σταθμό στον Βόλο, είναι πολύ αμφίβολο αν θα επιτραπεί στον Βαρδινογιάννη να αναπτύξει με τους ίδιους Καταριανούς μια ακόμα μονάδα στον Ισθμό της Κορίνθου και για την υποστήριξη της παραγωγής μπλε υδρογόνου στην Μοτορόιλ, αν δεν αλλάξει συνεταίρους.
 
🔸Η Γερμανία δεν έχει κανένα σταθμό και εξαρτάται πλέον απολύτως από την Ολλανδία. Η Τουρκία έχει 4 για εισαγωγή ή εξαγωγή και η Κύπρος χτίζει ένα σταθμό με κινεζική τεχνολογία για εισαγωγή ή εξαγωγή..
 
Υπάρχουν όμως αρκετά καράβια μεταφοράς του αερίου;;
Ξανά τα δεδομένα: 

🔸 Σήμερα σε όλο τον πλανήτη πλέουν 647 πλοία LNG διαφορετικών χωρητικότητων και τεχνολογίας, με συνολική μεταφορική ικανότητα 95,2.δισ κυβικά μέτρα αερίου (στοιχεία Lloyds).
 
🔸 "Χτίζονται" για να παραδοθούν από κινέζικα η νοτιοκορεατικά ναυπηγεία μέχρι το τέλος του 2023 άλλα 54 και άλλα 100 έγιναν booked για παραδόσεις μέχρι το 2027. Τα περισσότερα για Έλληνες πλοιοκτήτες, που έχουν ήδη το 15,5% του παγκόσμιου στόλου και θα έχουν το 1/5 του παγκόσμιου στόλου μέχρι το 2025. 
 
🔸 Από αυτόν τον στόλο, το 60% είναι ιδιοκτησίας Κίνας ή Ιαπωνίας ή είναι ήδη μακροχρόνια δεσμευμένο για την κάλυψη των αναγκών της Ιαπωνίας,της Κίνας, της Ινδίας και της υπόλοιπης Ασίας με αυστραλιανό, ιρανικό η καταριανο αέριο, ενώ το 10% είναι μακροχρόνια δεσμευμένο για την κάλυψη των αναγκών του υπόλοιπου πλανήτη. Άρα μένουν τώρα το πολύ 194 LNG carriers για τις ανάγκες της Ευρώπης.
 
🔸Το ημερήσιο ναύλο ενός LNG πλοίου ήταν γύρω στα 25.000$ μέχρι τον Γενάρη του 22. Εκτινάχθηκε στα 360.000$ με την έναρξη του πολέμου, σταθεροποιήθηκε κάπως στα 54.000$ τον Ιούνιο και ξαναεκτινάχθηκε σήμερα πάλι στα 500.000$ την ημέρα!!!!Προβλέπεται (από τις αγορές futures) να κυμανθεί στα 550.000$ στους επόμενους 12 μήνες, χωρίς να αποκλείονται και βραχύβια peeks ακόμα πιο πάνω!
 
🔸 Κάθε ταξίδι Τέξας-Ευρωπη διαρκεί κατά μέσο όρο 15 ημέρες πήγαινε και 15 έλα. Άρα μπορούν να παραδίδουν κάθε μέρα στους 24 τερματικούς σταθμούς 6,5 καράβια. Που είναι αντίστοιχο της παράδοσης 1.131.666 κυβικών μέτρων αερίου κάθε ημέρα, βάσει της μέσης χωρητικότητας του στόλου των LNG (175.000 κ.μ ή ισοδύναμα 1.846 MWh)
 
Ήτοι κάθε ταξίδι θα φέρνει στα ταμεία του εφοπλιστή 7.500.000$ για να καλυφθούν οι ανάγκες της ΕΕ με αμερικάνικο LNG Δηλαδή κάθε νέο πλοίο θα "βγάζει τα λεφτά του" με 10-12 ταξίδια.
 
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
 
✔️Τα διαθέσιμα πλοία μπορούν να καλύψουν σήμερα μόλις το 2,6% των αναγκών της ΕΕ σε φυσικό αέριο προς αντικατάσταση του ρωσικού!
✔️Αν ΟΛΟΣ ο παγκόσμιος στόλος διατεθεί για να καλύψει τις ανάγκες μόνο της ΕΕ, τότε αυτός μπορεί να καλύψει μόνο το 7,3% των αναγκών της λόγω της έλλειψης ρωσικού αερίου.
✔️Η επιβάρυνση του κόστους μεταφοράς αμερικανικού LNG στην τιμή κάθε θερμικής MWh φυσικού αερίου, με τις σημερινές τιμές ναύλων, διαμορφώνεται στις 4.062$/ΜWh !!!!!!!
Ουπς!
Θα πρέπει λες να μπει και πλαφόν στα ναύλα;;
 
Όμως:
 
🔸Το αντίστοιχο ταξίδι από την Αίγυπτο κρατάει μόλις μια μέρα μέχρι την Ρεβυθούσα, δύο μέχρι Αλεξανδρούπολη. 
 
✔️Ποιόν πρέπει να ρωτήσουμε γιατί δεν ψωνίζουμε εμείς από εκεί αέριο;; Ή γιατί κανένας δεν σκέφτηκε να υπογραφεί ειδική συμφωνία προμήθειας αερίου με την Αίγυπτο κατά την υπογραφή της οριοθέτησης μέρους της μεταξύ μας ΑΟΖ, με τιμές όσο και αυτές που δίνονται στην εσωτερική της αγορά (18-20€/MWh, έναντι των 150-170€ που ΘΑ ορίσει το πλαφόν της ΕΕ);; Κοίτασμα φυσικού αερίου αξίας 96δισ$ (με τιμές 2020) της χαρίσαμε!
 
Συμπέρασμα (συνέχεια):
 
✔️Ούτε το αέριο των ΗΠΑ φτάνει για να καλύψει της ανάγκες της ΕΕ, ούτε τα διαθέσιμα πλοία θα μπορούν να καλύψουν, μαζί με τα νέα, περισσότερο από το 5% των αναγκών της Ευρώπης μέχρι το 2030, οι δε τιμές ναύλων υπερκαλύπτουν ως κόστος 35 φορές την τιμή του πλαφόν της ΕΕ!!!! Καρατσεκαρισμένο!
 
Άρα απαιτείται μία τελείως διαφορετική πολιτική ενεργειακής (άρα και αμυντικής και νομισματικής) ασφαλείας στον πλανήτη από αυτόν που επιχειρείται βλακωδως τώρα με το Ουκρανικό από τις ΗΠΑ και την Ρωσία, με την ΕΕ σε ρόλο ουραγού τον εξελίξεων που πυροδότησαν και άλλοι για τα δικά τους γεωστρατηγικά συμφέροντα.
 
Διαφορετικά η τρέχουσα ενεργειακή κρίση είναι βέβαιο ότι θα γίνει μείζονα μακροχρόνια κρίση παραγωγής της ΕΕ, με συνεπακόλουθη την επισιτιστική κρίση και την χρηματοπιστωτική/τραπεζική μετά από την χρεοκοπία μεγάλων κλάδων της οικονομίας της. Σε μέγεθος που η κρίση του 08 θα μοιάζει με παιχνιδάκι...
 
Επιπρόσθετα δεν μπορεί πλέον να αγνοηθεί ότι:
 
🔹 Οι ποσότητα των κοιτασμάτων φυσικού αερίου της Ανατολικής Μεσογείου υπολογίζεται στα 26.300 κυβικά χιλιόμετρα, το 40% περίπου εντός της Ελληνικής ΑΟΖ, αυτά που έχουν βάλει στο μάτι οι δανειστές μας και η Τουρκία είτε με μνημόνια είτε με "τσαμπουκάδες".
 
✔️Δηλαδή το γεγονός ότι η Ευρώπη έχει όσο ένα Καταρ ή όσα δυο ΗΠΑ στην αυλή της! Αποθέματα που της επιτρέπουν με ασφάλεια και ρεαλισμό να ολοκληρώσει της "πράσινη μετάβαση" της μέχρι το 2050 με άνεση, και χωρίς την οικονομική αφαίμαξη της. Με την ασφαλή και αδιατάρακτη μεταφορά αυτού του αερίου, αλλά και όσων νέων αγωγών οδεύουν από τον Κόλπο και το Βόρειο Ιράκ προς το Ισραήλ και την Αίγυπτο, μέσω του EastMed.
 
Ποιός θα "χάσει" έτσι;; Όποιοι κερδίζουν σήμερα από εκείνα τα 500.000$ ναύλο την ημέρα. Οι περισσότεροι χορηγοί του Μητσοτάκη και των επί μέρους βαρωνιών εντός και εκτός ΝΔ.
Όλα τα άλλα, αυτά που γίνονται τώρα και αυτά που πρέπει εμείς να κάνουμε ως Ελλάδα, ως χώρα της Ευρώπης, συνάγονται με την χρήση του κοινού νου. 
 
Τα τρισήμισι χρόνια παλινωδιών της χωρίς στρατηγική εξωτερικής και ενεργειακής πολιτική από την κυβέρνηση της ΝΔ, μας έχουν κοστίσει ήδη πάρα πολλά. Ούτε καν κομπιουτεράκι δεν χρειάζεται για να υπολογίσεις και εσύ ότι προσεγγίζουν ήδη τα 140δισ σε απώλεια μελλοντικών εσόδων 3,5 χρόνων καθυστέρησης μαζί, με τα πληρωμένα από την τσέπη μας χαράτσια, που πήγαν υπέρ φίλων της εφοπλιστών ή του καρτελ των εμπόρων της ενέργειας. Εύκολα υπολογίζεται και αυτό με τους υπολογισμούς που έγιναν έγκαιρα σε άλλο σεντόνι .
 
Το "δημοσιογραφικό" σκέλος της ανάρτησης ΕΔΩ...
 
Το κόστος των παλινωδιών της κυβέρνησης Μητσοτάκη ΕΔΩ... 

Δεν υπάρχουν σχόλια: