ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2022

"Τυρόπιτες ζεστές και καφές ποιότητος"

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

"Τυρόπιτες ζεστές και καφές ποιότητος"

Να σας συστήσω τον Λευτεράκη. Γνωστός μου και καλοσυνάτος άνθρωπος. Οικογενειάρχης, φωνακλάς αλλά δεν πειράζει ποτέ κανέναν.Το μόνο που τον ενοχλεί είναι η κίνηση στους δρόμους. Που στο δαίμονα πάνε όλοι αυτοί ; Δεν έχουν άλλη δουλειά να κάνουν; Τουουουοττττττττττττ . Άντε προχώρα κοιμισμένε.
 
Αυτός έχει γεννηθεί με το πανικό μαζί. Πανικοβάλλεται για πλάκα. Αν κάτι πάει στραβά ή έστω έτσι δείχνει αρχίζει η ανησυχία..Δούλεψε εντίμως και ευσυνειδήτως εις το Ελληνικον Δημόσιον για κάποιες δεκαετίες και αφού μια μέρα διπλομετρησε τα κουκιά και το πιστοποίησαν οι αρμόδιοι του σωματείου του αποφάσισε να υποβάλλει τα χαρτιά για σύνταξη..."θα παίρνω τόσα , τα έξοδα μου είναι τόσα, θα πληρώνω με «πάγιαν εντολήν» και το δάνειο μου τόσο (είκοσι χρόνια το πληρώνει το έρμο και δεν λέει να τελειώσει)' και θα την βγάζω «ζάχαρη» σκέφτηκε. Κάτι θα μείνει να βοηθήσω και τα παιδιά μου έλεγε.
 
Αυτά όμως τα έλεγε πριν μπουκάρουν στην ζωή του ο ΓΑΠ ο Σαμαράς και ο Κατρούγκαλος (κακό χρόνο να χει). Και αντί για ζάχαρη, όπως τα σχεδίαζε αρχικώς, την βγάζει ίσα - ίσα , ή μάλλον καλύτερα, δεν την βγάζει ίσα ίσα. Δεν φτάνει η σύνταξη για όλα και στο τέλος κάθε μήνα όλο και κάτι λίγα μένουν απλήρωτα. Την μια η ΔΕΗ , την άλλη τα φάρμακα, την άλλη ο ΕΝΦΙΑΣ.Μόνο το δάνειο δεν μένει γιατί αι δόσεις πληρώνονται με «προνομιακή δόση» (μόνο οι τόκοι) και με «πάγιαν εντολήν».
 
Εβδομήκοντα χιλιάδαι το υπόλοιπον ακατέβατο. Θα αποθάνει κάποια μέρα και το άληκτον κεφάλαιον πάλι εβδομήκοντα χιλιάδαι θα είναι.
 
Τι να κάνει άλλο;
 
Ρυθμίσεις. Ρυθμίσεις στην ΔΕΗ ρυθμίσεις στον ΕΝΦΙΑ, ρυθμίσεις στο Παρακαταθηκών και Δανείων, ρυθμίσεις και στον φαρμακοποιό που είναι ο μόνος που τον βλέπει με συμπάθεια και προσεύχεται και για την καλή του υγεία μην τυχόν καμιά μέρα 'αιφνιδίως" τον αφήσει φέσι κάτι μικρουπόλοιπα από ασπιρίνες υπόθετα και από το φάρμακο του ζακχάρου.
 
Προχθές έκανε μια δουλειά για κάποιον γνωστό του και του έδωσε έτσι για τον κόπο του είκοσι ευρώ. Είχα πάει και εγώ για παρέα ώστε να πηγαίναμε μετά για καφέ. Το παίρνει το βάζει ευλαβικά στο πορτοφόλι του και ξεκινάμε για το "τυρόπιτες ζεστές και καφές ποιότητος".
 
Στο δρόμο μου λέει..." Να κάνουμε μια στάση στην Τράπεζα να βάλω το εικοσάρικο στον λογαριασμό".
 
Τι να κάνεις; Το εικοσάρικο στο λογαριασμό; Γιατί έχεις να πληρώσεις καμία δόση;;
Όχι αλλά όταν έχω τα λεφτά μου στην τράπεζα χαλάω λιγότερα, δικαιολογήθηκε.
Τον κοίταξα και χαμογέλασα. Ναι είναι αλήθεια αυτό. Αν θες να χαλάσεις κάπου και δεν έχεις μετρητά ... χαλάς λιγότερα με μετρητά και χρησιμοποιείς περισσότερο την κάρτα σου, αστειεύτηκα.
 
Βέβαια ήξερα γιατί το κάνει αυτό. Ενδόμυχα ελπίζει να του κάτσει η χιλιαρούμπα από "κλήρωση ένεκα ηλεκτρονικών πληρωμών" και κλείσει καμιά τρύπα. Αυτό που δεν ξέρει είναι ότι όταν το κυνηγάς δεν έρχεται, όπως δεν ξέρει και δεν του το πα ποτέ για να μην ζηλέψει, ότι ένα γεύμα μετά κιοφτεδων, συκωταριάς αρνίσιας, πατατών, σαλάτας και κράσου ξηρού λευκού, που τον κέρασα ένα μεσημέρι ήταν μα ευγενική προσφορά του Σταικούρα. Μου χε κάτσει η χιλιαδού με 4-5 μόνο πληρωμές και αυτές σε σούπερ μάρκετ μόνο…
 
Βέβαια όταν με είχε πάρει τηλέφωνο ο γραμματέας της ΑΑΔΕ μέχρι να μου πει, είχε πάει η ψυχή μου στην Κούλουρη. Δύο μήνες ζωής μου στοίχισε ο γρουσούζης μετά βεβαιότητας. Τι θες ρε αχαΐρευτε και καλείς τον κόσμο μεσημεριάτικα με εκείνη την σαδομαζοχιστική ευγένεια «Χαίρετε ο κύριος Βρασίδας από την ΑΑΔΕ σας τηλεφωνώ…» . Θες να στείλεις κανέναν πρόωρα κρουαζιέρα στον Αχέροντα;; Τι να σε πάρει τηλέφωνο αυτός , τι να σε πάρει ο Χάρος το ίδιο και το αυτόν είναι. Αφού κέρδισα πρέπει να μου το πεις κιόλας; Βαλτα στον λογαριασμό μου να μου κάνεις και έκπληξη . Στεδιαλα … Τέλος πάντων.
 
Το βάζει λοιπόν ο Βρασίδας το «γαλανόν στο μηχάνημα αφού περίμενε υπομονετικέ 10 λεπτά στον ήλιο μια μεσόκοπη κυρία να τελειώσει τις συναλλαγές τις και εγώ να ψήνομαι σαν σουφλέ μέσα στο αυτοκίνητο και ξεκινάμε περιχαρείς δια «καφέ ποιότητος και ζεστή τυρόπιτα».
 
Όταν φτάσαμε και εν μέσω δεύτερης και τρίτης σαγωνιάς, ελέγχει αν πιστώθηκε στον λογαριασμό του το «γαλανόν». Με έκπληξη μου λέει..." Ρε Λυκ το πρωί που έβαλα καύσιμο στο αμάξι είχα υπόλοιπον 22,80 γιούρα Τώρα που έβαλα το εικοσάρικο θα έπρεπε να ήταν 42,80 σωστά;; 
 
- Σωστά του λέω.
 
- Μόνο που δείχνει 34,10 ...
 
- Για να δω του λέω
Κοιτάω την πλατφόρμα και διαπιστώνω
Λογιστικόν υπόλοιπον 99.20
Διαθέσιμων υπόλοιπον 34.10
Δεσμευμένον ποσό 65.10
Κοιτάω και τους δικαιούχους του λογαριασμού και ήταν ο ίδιος και τα δύο του παιδιά
Αρχίζει και με πιάνει ένα νευρικό γέλιο Του λέω τον ΕΝΦΙΑ τον πλήρωσες ;;
 
- Μου απαντά «άσε έχασα την ρύθμιση» 630 ευρώ χρωστάω
 
- 'Έτσι εξηγείται.. σε έβαλαν αυτοί σε νέα ρύθμιση
 
- Δηλαδή;
 
- Δηλαδή σου έκαναν κατάσχεση στον λογαριασμό και ήδη σου δεσμεύσει ευρώ εξήκοντα πέντε και δέκα λεπτά αλλά επειδή κάνεις συνέχεια μικροσυναλλαγές με την κάρτα δεν έχεις πάρει μυρωδιά γιατί πιστεύεις ότι οι συναλλαγές δεν έχουν ακόμα χρεωθεί και έτσι δεν ελέγχεις την κίνηση.
 
Κιτρίνισε ο Λευτεράκης σαν να έβγαλε ίκτερο ως νεογνό. Μέχρι καπνούς έβγαλε από τα αυτιά σαν να ήταν το Κουιν Μάιρη που ξεκινούσε υπερατλαντικό ταξίδι από Πειραιά για Αμέρικα σε ταινία του ΄60
Αν του έπιανες την μύτη θα έσκαγε.
 
- Και τώρα; μου λέει
 
- Τώρα τον ήπιαμαν... Ξέχασε την αχάριστη του λέω.
Είσαι όμως τυχερός στην ατυχία σου που είχες βάλει συνδικαιούχους τους μικρούς και δεν σου ξύρισαν το λογαριασμό σαν το κεφάλι του Γιουλ Μπρινερ. Τουλάχιστον έχεις κάνει ακατάσχετο τον άλλο που μπάινει η σύνταξη;;
 
- Ναι μου λέει 
 
- Πάλι καλά γιατί δεν είναι εποχή για νταμπλάδες και αι κηδείαι στοιχίζουν ένεκα της οικονομικής κρίσης.Ευτυχώς που βάζεις τα λεφτά σου στην Τράπεζα και έτσι χαλάς λιγότερα ... δεν άντεξα το έριξα Κερνάω εγώ ...
 
Με κοίταξε με ένα φονικό βλέμμα σαν να κοίταζε τον Κατρούγκαλο (κακό χρόνο να χει) και θυμήθηκε κάτι "Γαλλικά" που είχε μάθει στις Σορβώνες, "ρε με κάτι πούστηδες που μπλέξαμε" μονολόγησε και συνέχισε μετά αμίλητος μέσα στις σκέψεις του και την ζοχάδα του να πίνει τον καφέ ποιότητος που ξαφνικά πήρε μια πικρή γεύση και να αποτελειώνει την κρύα πλέον του τυρόπιτα

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΕΚΛΕΨΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ? ΟΙ ΠΟΙΝΕΣ ! ( ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ )

https://www.youtube.com/watch?v=-TjYPyNIUFQ

Απλός ανώνυμος σχολιαστής