ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ISO ΕΦΟΠΛΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΤAΛΗΡΑ ΓΙΑ ΤΕΛΑΛΗΔΕΣ FAKE ΕΙΔHΣΕΩΝ (Tsiforos style)
Λίγο μετά τη μάχη του Μαραθώνα ανέτειλε στην Αθήνα το άστρο του Θεμιστοκλή του original. Αρχομανής και φιλόδοξος ο αρχαίος Τόλης ο ορίτζιναλ, φρόντισε να εξοριστούν ο ένας μετά τον άλλο οι πολιτικοί του αντίπαλοι.
Predator τότε δεν είχε, δούλευε αλλιώς το σύστημα bypass της δημοκρατίας. Αρκούσε να δώσεις 5 οβολούς και να βγει έκτακτο παράρτημα στην Αγορά από 3 τελάληδες κύρους. Αυτοί ήταν κάτι τύποι που τα έπαιρναν καλύτερα και από τον Ζούκη ένα πράγμα, για να διαλαλίσουν τις πομπές του αντιπάλου, της άλλης τότε ιδεολογικής τάσης του κόμματος των Δημοκρατικών. Και ας άκουγαν και οι Ρεμπουμπλικάνοι του Αριστοκρατικού, λίγο πείραζε αυτό τότε.
Open source ήταν τότε τα νέα και τα fake news, όπως και κάθε επιστημονική ανακάλυψη. Όλα στον τελάλη, και τελικός κριτής ο λαός ανάλογα με τα επιχειρήματα εφαρμογής της λογικής του καθενός. Δεν μπορούσες να συμμετέχεις, μάνα μου, στο έτσι παιζόμενο παίγνιο και δεν συμμετείχες στα κοινά;; Σου κόλλαγαν την ταμπέλα του ιδιώτη, you know, αυτό που βγαίνει από το αρχαιοελληνικό idiot, και σε στέλνανε να κάνεις παρέα στα ζώα.
Θιγόσουν από τον αντίπαλο;; Ξυδακι! Ρίξε και εσύ ένα τάλαρο οβολούς να πεις την αλήθεια σου και να κινηθεί έτσι η αγορά και οι νόμοι της χωρίς"αόρατες χείρες" και άλλες τέτοιες μεταφυσικές αηδίες που ανακαλύφθηκαν 24 αιώνες αργότερα. Αν είσαι σωστός εσύ και πείσεις, θα πέσει το όστρακο με του αλλουνού το όνομα, κάτι σαν να τον κάνανε ban όλοι μαζί. Ξηγημένα πράγματα ή μείνε να τραγουδάς μόνος σου στην μάντρα σου.
Μετά και την εξορία δια εξοστρακισμού και του Αριστείδη του Δικαίου, που μάλλον είχε καβούρια στην τσέπη του για οβολούς και τελάληδες το 482 π.Χ., ο Θεμιστοκλής ο original μπόρεσε απερίσπαστος να φροντίσει για τη δημιουργία του ισχυρού ναυτικού της Αθήνας, στα πλαίσια της προετοιμασίας για την απόκρουση της επόμενης επίθεσης των Περσών, που έδειχνε τότε σίγουρη.Όπως και τώρα, λόγου χάρη, το σκάσιμο των αγορών μετά των παρελκομενων τους. Οσονούπω, που λένε και οι γραφές.
Παραγγελία 150 τριήρεις extra προς εφοπλισμό έδωσε ο Θέμης σε ισάριθμους πλούσιους Αθηναίους, που μόνο έτσι είχαν δικαίωμα να απολαμβάνουν προνόμια εμπορίου στην τότε ΕΕ έχοντας τον τίτλο του εφοπλιστή. Με προδιαγραφές όμως οι τριήρεις και η αρματωσιά τους, που αναρτήθηκαν σε στήλη στον Κολωνό. Το πρώτο ISO της ιστορίας, όπως αυτό το σεντόνι στην φωτό από το Επιγραφικό Μουσείο της Αθήνας. Και κάνε μετά εσύ κανένα αστείο να το μαιμουδέψεις για να αγοραστούν τίποτα Belhares χωρίς την σωστή αρματωσιά τους από την Γαλατια, ξερωγώ. Μαύρος όφις που σε έφαγε! Όχι όπως τώρα που γίνεσαι εφοπλιστής τζάμπα, χωρίς να πληρώνεις φόρους, για να μπορείς να αγοράζεις και τα ναυπηγεία με κλεμμένα από δάνεια μαϊμού στις Τράπεζες...
Μετά τη μάχη των Θερμοπυλών οι Πέρσες κατηφόριζαν προς την Αθήνα και ο στόλος τους βρέθηκε στα ανοιχτά της Εύβοιας. Οι Αθηναίοι πρότειναν για αρχηγό του συμμαχικού Ελληνικού στόλου το Θεμιστοκλή, αλλά οι Σπαρτιάτες αντιπρότειναν τον Ευρυβιάδη, επειδή λέει ήταν από σόι και είχε κονέ με το τότε Μητσοτακέικο της Σπάρτης που γνώριζε κάποιους στην αυλή της Αστόρια του Ξέρξη. Στις γεμάτες ένταση συζητήσεις για το αν θα ναυμαχήσουν τους Πέρσες στον Ισθμό ή στη Σαλαμίνα, ο Ευρυβιάδης σήκωσε τη μαγκούρα του απειλητικά κι ο Θεμιστοκλής είπε το ιστορικό "Πάταξον μεν, άκουσον δε".
Το μεγαλείο της Αθηναϊκής Δημοκρατίας στη δυνατότητα ελεύθερης διατύπωσης της γνώμης, αποτυπώθηκε ως τσιτάτο μέχρι και στην Κίνα, από εκείνον τον Σουν Τσου, αυτόν που νόμιζε ότι κατείχε την γνώση της Τέχνης του Πολέμου. Την τύφλα του κατείχε, δεν θα τον ήξερε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας του αυτόν, αν δεν τον ανακάλυπταν ως reference κάτι χαζο-γιαπηδες της Wall Street για να διαβάζουν κάτι σοφον οι ινβέστορες με την εισαγόμενη αρχαία σοφία από το Φαρ Ηστ. Μέχρι που το γύρισαν και αυτοί στο "πάταξον δεν", αφού ο Ερμής ο Αγοραίος έφταιγε όταν σκάνε τα σιγουράκια τους στον Ιππόδρομο με τους Αστραχάν της Wall Street.
Από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ήταν και και ο Φρανσουά Μαρί Αρουέ (François-Marie Arouet, 21 Νοεμβρίου 1694 – 30 Μαΐου 1778), ευρύτερα γνωστός στα καθ' ημάς με το ψευδώνυμο Βολταίρος (Voltaire), το σπίτι του οποίου κατέχει σήμερα offshore αγνώστου πατρός αλλά γνωστής μητρός. Αυτός ήτο, που λέτε, Γάλλος συγγραφέας, ιστορικός και φιλόσοφος. Τρία σε ένα, σαν το Vidal Sassoon ένα πράγμα. Στον 21ο αιώνα έγινε γνωστός επειδή κάποιος κορυφαίος Έλληνας πολιτικός αγόρασε το σπίτι του στο Παρίσι, ως συνήθως με σκοτεινό "πόθεν έσχες". Αλλιώς θα ήταν και αυτός όσο γνωστός θα ήταν και ο Σουν Τζους χωρίς τους γιάπιδες.
Στο 18ο αιώνα πάντως είχε γίνει διάσημος για το πνεύμα του, αλλά και τις επιθέσεις του εις βάρος της Καθολικής Εκκλησίας για την υπεράσπιση της ανεξιθρησκίας και της ελευθερίας του λόγου. Έγινε επίσης διάσημος μέχρι τις μέρες μας για τη φράση "Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες", (αν και η wikipedia, που τα πανθ' ορά, λέει πως στην πραγματικότητα η φράση αυτή γράφτηκε πρώτη φορά από την Evelyn Beatrice Hall στο βιογραφικό βιβλίο της The Friends of Voltaire). Ο Βολταιράκος πάντως, όπως και να το είπε, θεωρείται κεντρική μορφή και ενσάρκωση του Διαφωτισμού του 18ου αιώνα, αφού το Εβελινάκι δεν του ζήτησε ποτέ κοπιράϊτια για ότι είπε δημόσια.
Εδώ τελειώνουν οι αναδρομές και αν θες και άλλες, να πας αλλού, σε δίπλα ιστολόγια μεταχειρισμενων. Εμείς εδώ έχουμε ως πολιτισμική μας κληρονομιά το "Πάταξον μεν, άκουσον δε" από την Αθηναϊκή Δημοκρατία και το "Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες" απ' τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό. Εύλογο είναι να έχουμε κάθε απαίτηση απ' τους πολιτικούς μας να σέβονται την πολιτισμική μας κληρονομιά, αλλά εδώ είναι Βαλκάνια, δεν είναι παίξε-γέλασε, οπότε στου κουφού την βρόντα όσο θέλεις πόρτα αν δεν είσαι τίποτε κατά δικός τους, με petigree καθαρόαιμου.
Εδώ όμως, επί αυτού του ιστολογίου, αν ρίξεις κανένα "εγώ όμως πιστεύω ότι..." αντί για τεκμηρίωση μιας άποψης σου, την έβαψες! Συμφωνούμε ή διαφωνούμε, αδιάφορο, ατεκμηρίωτος έφυγες με συνοπτικό ban, και πήγαινε να ιδιωτεύσεις με τα πιστεύω σου όπου αγαπάς.
Για δε τα "πιστεύω" με ηλεκτρονικούς τελάληδες από εδώ, πάλι να πας αλλού να σε μεταλάβουν, πριν έρθεις εδώ για να σε περιλάβω. Εδώ δεν περνάνε τα τάληρα τους, όσο και να προσπαθείς να περάσεις κάτι τέτοια "δικαιωματικά" σαν κάτι το προοδευτικό. Τραμπισμός,Πουτινισμός, Μπαιντενισμός, ακροαριστερές και ακροδεξιά βρωμάνε από μακριά και ουδεμία σχέση δεν έχουν με τον Διαφωτισμό τον αρχαίων ή τον νεώτερο, που είναι δύο λαμπρές εφαρμογές του ορθολογισμού.
Κομπρί η να πω του Τσιφόρου να βάλει τις φωνές;;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου