ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Τα άφησαν χωρίς ανταλλακτικά να σαπίσουν. Δημιούργησαν μόνοι τους (το πολιτικό σύστημα) το πρόβλημα και τώρα έρχονται να το λύσουν, για να χτυπάμε παλαμάκια. Θα πάρουν όμως αυτή τη φορά πολυετή FOS;; Αλλά θα μου πεις εδώ κάποτε καταδίκασαν τον Κολοκοτρώνη σε θάνατο και τον έσωσε ο λαός μας. Και μιλάμε για C 130...15 χρόνια πληρώνουμε υπουργούς και γραμματείς, αρχηγούς Αεροπορίας, ΔΑΥ Προέδρους και διευθυντές ΕΑΒ και λιάζονταν στην Τανάγρα. Ένας δεν βρέθηκε και τώρα βάζουν ερωτήματα για την απόφαση.Παλούκωμα θέλουν όλοι τους. Δεν έχει καμία απολύτως σημασία η αγορά , εάν δεν φροντίσουν η σύμβαση να περιλαμβάνει πολυετή προμήθεια ανταλλακτικών. Εάν είναι το 2026 να μαδάμε μαργαρίτες ξανά για το εάν θα πετάξουν τα μεταγωγικά, τότε ας το κλείσουμε το μαγαζί. Και μην πει κανείς ότι θα κανιβαλίσουμε τα H. Δεν έχουν μείνει παρά μόνο τα λάστιχα.!!
Την παρέμβαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη προκειμένου να δοθεί άμεση λύση στο σοβαρό πρόβλημα με τις διαθεσιμότητες των μεταγωγικών C-130 που ταλανίζει εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες την Πολεμική Αεροπορία προκάλεσαν οι αποκαλύψεις για τον καθηλωμένο στόλο των πολύτιμων για τη χώρα αεροσκαφών. Με τη σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι να είναι η αδυναμία μεταφοράς της 2ης ΕΜΑΚ από τη Θεσσαλονίκη στο Ιντσιρλίκ της Τουρκίας με αποτέλεσμα η ομάδα να μεταφερθεί τελικά με μικρότερο μεταγωγικό C-27 και χωρίς τα οχήματα της.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Newpost ο Πρωθυπουργός ζήτησε άμεση ενημέρωση αλλά και προτάσεις προκειμένου να δοθεί οριστικό τέλος στην προβληματική εδώ και πολλά χρόνια κατάσταση με τον στόλο του βασικού μεταγωγικού αεροσκάφους της Πολεμικής Αεροπορίας. Η λύση στην οποία κατέληξε είναι η άμεση αγορά μεταχειρισμένων μεταγωγικών C-130J Super Hercules τα οποία διαθέτει προς πώληση η Ιταλική πολεμική αεροπορία. Έπειτα από άμεσες επαφές με τη Ρώμη η Αθήνα πληροφορήθηκε ότι σε πρώτη φάση οι Ιταλοί έχουν διαθέσιμα προς πώληση τέσσερα μεταγωγικά C-130J ενώ το επόμενο διάστημα μπορούν να πουλήσουν στην Ελλάδα ακόμη δύο φτάνοντας συνολικά τα έξι. Η Πολεμική Αεροπορία είχε ήδη διερευνήσει το ενδεχόμενο αγοράς μεταχειρισμένων αεροσκαφών προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και γνώριζε ήδη ότι οι Ιταλοί διαθέτουν μεταχειρισμένα μεταγωγικά C-130J και μάλιστα σε πολύ καλή κατάσταση. Ήδη η Ιταλική πολεμική αεροπορία η οποία διαθέτει συνολικά δώδεκα μεταγωγικά C-130J και έντεκα C-130J 300 από τα οποία τα έξι έχουν μετατραπεί σε ιπτάμενα τάνκερ KC-130J έχει συμφωνήσει με την Σουηδία για πώληση τουλάχιστον τεσσάρων μεταγωγικών στη Σουηδία. Ενώ οι Ιταλοί μέσω της εταιρίαςLeonardo έχουν και τη δυνατότητα αναβάθμισης των αεροσκαφών τους.
Ταυτόχρονα με την απόφαση για αγορά μεταχειρισμένων μεταγωγικών από την Ιταλία δόθηκαν εντολές για επίσπευση της συντήρησης των τριών μεταγωγικών C-130 τα οποία βρίσκονται στα υπόστεγα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας και σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις των υπεύθυνων πρόκειται να παραδοθούν στην Πολεμική Αεροπορία εντός του 2023 με τα πρώτα δύο έως το καλοκαίρι.
Επιπλέον όπως αναφέρουν οι πληροφορίες πρόθεση της Αθήνας είναι να προχωρήσει και στην αγορά καινούργιων μεταγωγικών C-130 από τις ΗΠΑ ωστόσο ακόμα και σήμερα εάν ληφθεί η τελική απόφαση προκειμένου να προχωρήσει η συμφωνία με τους Αμερικανούς τα πρώτα αεροσκάφη είναι αδύνατο να παραληφθούν νωρίτερα από το 2026.
Σε κάθε περίπτωση πάντως αποτελεί πλέον πολιτική απόφαση σε ανώτατο επίπεδο να λυθεί οριστικά το πρόβλημα με τις διαθεσιμότητες μεταγωγικών για το οποίο φυσικά η Πολεμική Αεροπορία δεν φέρει καμία ευθύνη αφού τόσο τα C-130 όσο και τα μικρότερα C-27 αφέθηκαν στην τύχη τους εδώ και πολλά χρόνια αν και η στρατιωτική ηγεσία και το Αεροπορικό Επιτελείο έχει κατ’ επανάληψη γνωστοποιήσει το ζήτημα στην πολιτική ηγεσία. Το γεγονός ότι από τα δεκατρία συνολικά μεταγωγικά C-130 τα οποία διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία έχει φτάσει να διαθέτει διαθέσιμα από κανένα έως δύο είναι χαρακτηριστικό. Ενώ την ίδια ώρα σε ανάλογο αδιέξοδο είχε φτάσει η κατάσταση και με τα C-27 πριν τελικά υπογραφεί πέρυσι η συμφωνία για την υποστήριξη τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου