ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη 9 Φεβρουαρίου 2022

Τι μάθαμε από το σχέδιο νόμου για τις FDI HN.


ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Τι μάθαμε από το σχέδιο νόμου για τις FDI HN.
 
• FDI HN 1 παράδοση στις 31/03/2025 
• FDI HN 2 παράδοση στις 31/10/2025  
Προσοχή : FDI HN 1+2 παραδίνονται με τα χαρακτηριστικά της γαλλικής διαμόρφωσης, δηλαδή εκάστη 2 Sylver A50 για σύνολο 16 Aster 30 BLOCK 1NT, 5 τορπίλες MU90, 18 αντίμετρα τορπιλών τύπου CANTO.
 
• Ακολουθεί στις 31/10/2026 η FDI HN 3 η οποία εξαρχής θα παραδοθεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις τις ελληνικής διαμόρφωσης.
• Υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης για την FDI HN 4 με ημερομηνία παράδοσης την 31/12/2027 και αυτή εξαρχής στην ελληνική διαμόρφωση.
 
- Η FDI HN 1+2 θα έλθει στην ελληνική διαμόρφωση, δηλαδή με την προσθήκη επιπλέον 2 Sylver A50 για 16 ακόμα Aster 30 BLK 1NT, RAM BLK 2 στις 31/01/27 για την FDI HN 2 και στις 30/09/27 για την FDI HN 1.
 
- Απουσιάζει η σουίτα ECM, αφού δεν μπορούσε να προβλεφθεί στη σύμβαση κάτι ανύπαρκτο. Απ' τις δηλώσεις όμως των Γάλλων μαθαίνουμε ότι αναπτύσουν ένα νέο ECM για τις FDI, το οποίο θα τοποθετηθεί από το 25 και μετά μάλλον. Θα μπορούμε και εμείς να το τοποθετήσει λοιπόν και ίσως μοιραστούν μαζί μας το κόστος ανάπτυξης. 
 -
Η επιπλέον προσθήκες για τις FDI HN 1+2 μάλλον θα γίνουν σε ναυπηγεία της Ελλάδας. Συνεπώς το 2028 θα μπορούμε να έχουμε 3-4 FDI ελληνικής διαμόρφωσης. Όντως οι 2 πρώτες θα είναι αρχικά γαλλικής διαμόρφωσης, αλλά αυτό θα αλλάξει μέσα σε 2 χρόνια.
 
Οι χρόνοι παράδοσης φαίνεται να είναι αυτοί που είχαν ειπωθεί πριν λίγους μήνες. Τώρα το γεγονός ότι οι 2 πρώτες θα έρθουν με γαλλική διαμόρφωση, δεν σημαίνει ότι αποτελεί ευθύνη των Γάλλων. Μπορεί να είναι και δικιά μας για ευνόητους λόγους. 
 
 Όπως και να 'χει μιλάμε για 3-4 πλοία με κορυφαίες AAW δυνατότητες, αφού θα φέρουν την τελευταία έκδοση των Aster 30 (blk 1NT), μια έκδοση που μπορεί να καταρρίπτει βαλλιστικούς πυραύλους. Το κάθε πλοίο θα φέρει 32 Aster 30, 1 RAM BLK 2, 18 αντίμετρα τορπιλών CANTO, 5 τορπίλες MU90, VDS Captas 4 και σόναρ τρόπιδας Kingplik Mk2, πυροβόλο μάχης oto melara super rapido 76mm, 2 narwhal των 20mm.
 
Μένει η προσθήκη ενός νέου state of the art AESA ECM που βρίσκεται υπό ανάπτυξη, η αγορά 4 VTOL UAV και η ενσωμάτωση τους στο CMS Setis, η τοποθέτηση Spike NLOS και ρουκετών και εννοείται η σύναψη ενός δυνατού και μαχροχρόνιου συμβολαίου για FOS (10ετή FOS απαραίτητη).
 
Σημαντικό είναι να αναφερθεί πως η FDI HN 1 γαλλικής διαμόρφωσης κοστίζει 659.500.000 € με τον φόρτο όπλων και η FDI HN 2 πέφτει στα 654.500.000. Το κόστος για επιπλέον 16 Aster 30 Blk 1NT, RAM BLK 2 και αντίμετρα έρχεται στα 68.315.000 €.
 

Συμπερασματικά το πλοίο έρχεται τούμπανο κατά 90% και μένει η προσθήκη ECM και VTOL UAV διασυνδεδεμένο στο Setis. Η προσθήκες ρουκετών MMP και πυραύλων Spike NLOS είναι παιχνιδάκι αρκεί να το θέλουμε. Το πλοίο έχει κορυφαίες ΑΑ δυνατότητες, αλλά και φοβερές ASW δυνατότητες.  
 
Δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις άλλες προτάσεις που παρουσιάστηκαν. Οι χρόνοι παράδοσης είναι γρήγοροι. Θεού θέλοντος ελληνικής κυβέρνησης επιτρέποντος θα έχουμε 2 FDI το 2025 σε ελληνικά χέρια και μέχρι το 2027 θα τις έχουμε φέρει στην ελληνική διαμόρφωση και θα αριθμούμε  συνολικά τρεις FDI HN. Θα φέρουν Aster 30 BLK 1NT, δηλαδή το αντίστοιχο των SM2 BLK3C, SM6, οι οποίοι ουδέποτε αποδεσμεύτηκαν από το Αμερικανικό Κογκρέσο, όπως μάθαμε και απ' την τελευταία συνέντευξη που έδωσε ο πρέσβης Pyatt. Τώρα το γιατί δεν αποδεσμεύτηκαν δεν μπορούμε να το ξέρουμε.
 
Μπορούμε μόνο να εικάσουμε. Είτε πλαγίως μας είπαν να μην στείλουμε LoR για αυτούς τους πυραύλους, είτε η ελληνική κυβέρνηση δεν ήθελε να στείλει από δικιά της πρωτοβουλία, πράγμα παράλογο, αφού το Π.Ν ζητούσε πλοία με δυνατότητες AAW ήδη από το 2000. Άρα, η πρώτη περίπτωση έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να ισχύει και καταλαβαίνουμε πως συζητούσαμε με τους Ολλανδούς, τους Άγγλους και τους Ισπανούς για πλοία με δυνατότητες AAW χωρίς οι Αμερικανοί να αποδεσμεύουν τους ανάλογους πυραύλους. 
 
Στην δε ολλανδική περίπτωση που υποτίθεται πως ήταν φαβορί (εγώ την λέω κομπάρσο των Ανδρικών, όπως και την Ιταλική) το ραντάρ ακόμα αναπτύσεται σε σχέση με το ραντάρ της FDI που έχει ολοκληρώσει τις δοκιμές και μένει να τοποθετηθεί στην πρώτη FDI. Η μη αναβάθμιση του πυροβόλου σε Strales έχει να κάνει είτε με την πεποίθηση του Π.Ν πως το ραντάρ Sea Fire 300, αρκεί για να δώσει τα δεδομένα στοχοποιήσης στο Super Rapido 76mm και είναι πλεονασμός η τοποθέτηση του strales, είτε δεν υπήρχαν τα απαραίτητα κονδύλια για την τοποθέτηση του.
 
 Άρα, εάν δεν υπήρχαν τα απαραίτητα κονδύλια, η λογική τιμή των FDI μαρτυρά πως ούτε στις άλλες προτάσεις θα τοποθετούσαν το Strales. Επίσης θα είμαστε τυχεροί με το να τοποθετήσουμε ένα ECM AESA κατασκευής του 202..., παρά ένα που έχει στη πλάτη του 10 με 20 χρόνια. Τα λεφτά που θα δαπανηθούν για την προσθήκη του νέου ECM θα πιάσουν τόπο και με τοπαραπάνω.

Συγχαρητήρια στο Π.Ν. Ευχόμαστε από καρδιάς να επιλέξει τις κορβέτες που αυτό επιθυμεί, χωρίς να υπολογίσει τους εκβιαστές των ναυπηγείων Ελευσίνας και διάφορους πολιτικούς κομπάρσους. Η λογική επιτάσσει την επιλογή των 5 κορβετών Gowind, γιατί προσφέρουν :
 • ομοιοτυπία σε CMS (Setis, προωστήριο σύστημα, esm, ανταλλακτικά) πράγμα που οδηγεί σε μειωμένα κόστη χρήσης, αναβάθμισης, συντήρησης. 
• Επιτρέπει την ανταλλαγή πληρωμάτων μεταξύ FDI + Gowind, αφού ήδη τα πληρώματα θα έχουν αφομοιώσει την γαλλική φιλοσοφία διαφόρων συστημάτων που θα είναι κοινά.
 • Θα μπορούμε να διεκδικήσουμε μεταφορά τεχνογνωσίας και μεγαλύτερα ποσοστά κατασκευής πυραύλων (Mica ng, Exocet blk 3C, Aster 30 blk1NT), ECM, ραντάρ (NS50 + NS110).
 • Δεν θα πρέπει να υποτιμήσουμε τις αυξημένες δυνατότητες που θα φέρει η συνεργατική εμπλοκή (CEC - VCN).
 
Παρατήρηση : Η διαμόρφωση των 2 πρώτων FDI HN 1+2 στα πρότυπα των γαλλικών FDI, δεν οφείλεται στους "κακούς" Γάλλους, αλλά σε μη εύρεση των απαιτούμενων κονδυλίων, επειδή χρόνια τώρα το κράτος μας δεν κάνει σωστή οικονομική διαχείριση. Πρόσφατο παράδειγμα η 7η Super Vita που επέφερε υπερκοστολογήσεις, όπως και οι προηγούμενες, κατά 400 εκατομμύρια. 
 
Ακόμα και τώρα που μιλάμε η 7η Super Vita καθυστερεί να παραδοθεί, επειδή τα ναυπηγεία Ελευσίνας πιέζουν για να γίνει δεκτή η πρόταση εξυγίανσης των ΥΠΑΝ - ONEX - Fincantieri -Αμερικανό Πρέσβη από τομ ΥΕΘΑ και των πρωθυπουργό. Η λογική τιμή της FDI HN που είναι αντίστοιχη με τις τιμές που έδιναν οι Ολλανδοί, μας επιτρέπει να υποθέσουμε πως το ίδιο θα γινόταν και στην περίπτωση άλλης επιλογής. 
 
Ένα μέρος του οπλισμού θα έμπαινε σε άλλο οικονομικό έτος (FY) για να βρεθούν οι απαραίτητες πιστώσεις. Κόστος 1ης FDI HN ελληνικής διαμόρφωσης (727.815.000 €). Δεν φταίνε οι Γάλλοι. Οι σπατάλες μας φταίνε. Ευχής έργον θα ήταν να είναι στην ελληνική διαμόρφωση εξαρχής. Ναι, και εμένα με πείραξε, αλλά η ελληνική πραγματικότητα οδήγησε σε προσωρινές περικοπές, όχι η γαλλική αδιαλλαξία.
 
Υ.Γ  Lazer warning system φαίνεται πως έχουν, υπάρχει η πρόβλεψη να δεχθούν VTOL UAV UAS S- 100 στο μέλλον.

5 σχόλια:

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Συγχαρητήρια στο Π.Ν. Επομένως στόχος οι 5 gowind 3000 για πλήρη ομοιογένεια που θα επιφέρει χαμηλά κόστη συντήρησης, χρήσης και θα προσδώσει δυνατότητα συνεργατικών εμπλοκών aka CEC aka VCN.

Το Π.Ν και ο Παναγιωτόπουλος να μην δεχτούν τις απειλές της Ελευσίνας - ONEX - Fincantieri - ΗΠΑ. Η λύση δεν είναι ένα ναυτικό με πολυτυπία.

Οι σαλάτες δεν είναι για τους κλάδους των Ενόπλων δυνάμεων, αλλά για τις δεξιώσεις. Η σωστή οικονομική διαχείριση ξεκινά από σωστές επιλογές οπλικών συστημάτων, όχι από ναυπηγεία που περιμένουν να λειτουργήσουν "αρπάζοντας" προγράμματα απ' το ναυτικό. Η Ελευσίνα να ασχοληθεί με βοηθητικά πλοία και επανδρωμένα και μη ταχύπλοα για το ναυτικό.

Ανώνυμος είπε...

Τι λες για την πρόταση της Babcock, αν δεν κάνω λάθος επανήλθε με την type 31!
Ίσως είναι ένα πλοίο το οποίο θα μπορουσε να εξοπλιστεί σε επίπεδο αντιτορπιλικού λόγω μεγέθους…

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

@ 10 Φεβρουαρίου 2022 - 5:28 π.μ.

Από την άποψη του εξοπλισμού είναι πιο αδύναμη και από ελαφρά φρεγάτα και από κορβέτα. Εφόσον πάντα μιλάμε για την αγγλική διαμόρφωση.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Είναι ένα τρανσέξουαλ πλοίο και δεν δουλεύει δυαδικά. Non binary...δεν μας κάνει.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Φίλε το ναυτικό έχει κλείσει fdi και gowind. Σε λιγάκι θα πρέπει να ασχοληθούμε με τα υποβρύχια. Οπότε άσε τις type 31! .....με τα υποβρύχια πρέπει να ασχοληθούμε.