ΤΑ ΑΝΑΔΕΛΦΑ ΔΙΑ-ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ. (8)
(Ωδάρχης, Αρρίων, Μειδίας, Αγριμέδων)
1) Δεν είμεθα θεοί. Δεν ζώμεν εις τας αιθερίας διαστάσεις της αφθάρτου μακαριότητος. αλλά θνητοί όντες θολόν πίνομεν το θεσπέσιον νέκταρ, μετά πολλού ιδρώτος και δακρύων εν βασάνοις μεμιγμένον.
2) Είμαστε ένα άγριο σχολείο. Τα ήμερα είναι και τα πιο παραπτωματικά του στοιχεία. Οι δημόσιοι υπάλληλοί του βρωμούν εσωτερικά πολύ περισσότερο ή οι κτηνοτρόφοι εξωτερικά. Καλύτερα μάλλον γεωργός , καλύτερα δούλος της γης παρά δούλος ανθρώπων.
3) Κι αν έχεις, άνθρωπε, τόσο ανάγκη του προσκυνείν, προσκύνει ένα ειδυλλιακό τοπίο, ένα έργο τέχνης, κάτι μεγαλοφυές και πανέμορφο που σεβάσθηκε ο χρόνος.
4) Πάντως όχι τους κλειστούς χώρους των δοτών, των συνωμοτών και των παρασίτων, όχι τας προσκυνημένας εικόνας, τα πανομοιότυπα είδωλα του αυτοκράτορος. Και όχι Βαλκάνιος κοπρίτης πρώτος στον ύπνο όπως και στα προσκυνήματα.
5) Δεν πολεμάς τον εχθρό σου, την εβραίικη πονηριά και σατανικότητα, με εβραίικες αποκλειστικά συνταγές προσευχών. Δεν πας μακριά φορώντας υποδήματα ξένα με άλλο νούμερο. ¨Παπούτσι απ’ τον τόπο σου¨ λένε. όσο πιο αρχαίο τόσο και καλύτερο.
6) Και μη θαύμαζε ασυλλόγιστα τα υψηλά. Πολλήν πολλοί προώρως παρέδωσαν ψυχούλαν αναβαίνοντας ίνα φθάσωσι εκεί. Τώρα δεν ξέρουν πώς ν’ αγαπήσουν. Ανικανοποίητοι πανηδονισταί νάρκισσοι, μισάνθρωποι και αρνησίθεοι αθεράπευτοι.
7) Πολλοί και όσους παρέσυρεν ο θρησκευτικός ολοκληρωτισμός της αγάπης. Η αθέατος και ύπουλος –γι αυτό και πιο επικίνδυνος - πλευρά της εγωπάθειας και του ρατσισμού.
8) Και ποια η πιο αποτελεσματική θεραπεία; Αυτή: Γίνου και μένε, όσο περισσότερο μπορείς, ταπεινός. Και ταπεινός σημαίνει ανέντακτος, αχρωμάτιστος και αντινάρκισσος, δηλαδή ελεύθερος.
9) Ολότελα ταπεινός λοιπόν , μήτε θρησκευτικά καν, αναγνωρίσιμος , (Ο πιο μεγάλος πειρασμός του εγώ αλλά και νίκη της αρετής αυτό.) Δεν σε ταυτοποιεί, πιστοποιεί και στοχοποιεί έτσι καμιά κακία, φθόνος, διαβολή και μίσος των κακών ανθρώπων . Ίσως και θεών. Πανάρχαια δοκιμασμένη ηθική συνταγή.
11) Καθαρότης, ευγένεια, υγεία και το αδούλωτον φρόνημα της ψυχής δίδουν το πηγαίον και σταθερόν συναίσθημα πληρότητος, χαράς και ελπίδος. Και όχι μια φευγαλέα δημοφιλία, αι εφημέροι τιμαί, τα αναλώσιμα πτυχία και τα παράσημα.
12) Με όσους ευαρεστούνται και αγαπούν πραγματικά αι ουράνιαι δυνάμεις, προληπτικά προνοούσαι τους δίνουν σε μικρές δόσεις και ανάμεικτα την χαρά και την λύπη. Έτσι πράα και αβίαστα, τους διδάσκουν την φρόνησι, το φυσικόν και ανθρώπινον μέτρον.
13) Αφού και μια γενναιοδωρία της τύχης δεν εγγυάται την ισόβιον ευτυχία, αν δεν γίνεται και αφορμή δυστυχίας. Εξ ού και το Σολώνειον ¨μηδένα προ του τέλους μακάριζε.¨ Αδύνατος γαρ μαθητής και διαχειριστής ο άνθρωπος της υπερβολικής κυρίως τόσο ευτυχίας του όσον και δυστυχίας.
14) Ακόμα ώστε κι αυτή η πίστις έλεγχον θέλει και επανέλεγχον. Η ευπιστία γαρ και η προδοσία την ακολουθούν απειλητικά βήμα προς βήμα του εκμεταλλευθήναι τα τυχόν παραστρατήματά της.
15) Αλλά ούτε και ο θεός ο ίδιος εξαιρετέος. Πολλαί γαρ αι απομιμήσεις αυτού, πολλά τα είδωλά του. Αν και κανείς θεός δεν βρίσκεται τόσο κοντά στον άνθρωπο όσο το ίδιο του το μυαλό. Ούτε και απ’ την δεδομένην και αμετάτρεπτον μοίραν ανώτερος.
16) Άλλωστε και ούτως ή άλλως, του θεού τα πάντα είναι. Γι αυτό ίσως και το τόσο χρήμα, αφιερώματα και τάματα των πιστών του προς αυτόν κάτω μένουν και συσσωρεύονται. ούτεδεκάρα δεν πάει ψηλά.
17) Και η αλήθεια μήπως του θεού γλώσσα κι αυτή δεν είναι; Ποια αλήθεια; Μα όχι αυτή φυσικά που σού επιβάλλουν υποχρεωτικά, τυραννικά, όπως το ψεύδος. αλλά αυτή που σε βοηθά ηρέμα στο ευρίσκειν και αναπτύσσειν την δική σου αλήθεια.
18) Γι αυτό και οι εχθροί του ανθρώπου την ανθρώπινη μνήμη λυσσωδώς πολεμούν , την πύλη της αλήθειας, τον ομφάλιο λώρον ουρανού και γης, ανδρών τε θεών τε. Ελευθερία γαρ, Νέμεσις, επανάστασις, εκδίκησις εκεί κυοφορούνται και τροφοδοτούνται.
19) Γι αυτό κι εσύ, παιδί μου, παντού όπου πας φύτευε όπως ο καλός γεωργός ιδέες και έρωτες υψηλού επιπέδου. Οπαδός ως της χειραφετημένης πολιτικής συλλογικότητος και όχι της ολιγαρχικής - δήθεν δημοκρατικής - κομματικής συνωμοτικότητος.
20) Οι εκλεκτοί πάντα ήταν μοναχικοί και ολίγοι. Οι ολίγοι όμως δεν γίνονται των πολλών οι σωτήριοι οδηγοί και τα παραδείγματα; Και ει και απροστάτευτοι και μη προβεβλημένοι, τους τρέφει όμως και θερμαίνει μια εσωτερική λάμψις, η μειλίχιος αίγλη και αύρα μιας πλειάδος θεών.
12 σχόλια:
Έκτακτο: Πέθανε ο κορυφαίος μουσικοσυνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου
Λένε ότι πέθανε από κορονοιό....αλλά ΔΕΝ μας λένε αν ήταν εμβολιασμένος.:: Είχε κάνει ο άνθρωπος το θρομβόλιο; Αυτό να μας απαντήσουνε.
Μετρημένα λόγια !
Εξαίρετη ανάρτηση !
Καλή σας συνέχεια ….
Καλημέρα Ρόκκο....συμφωνώ απόλυτα. Κάθε παράγραφος και ένα διαμαντάκι πολυεπίπεδο. Με ξεχωριστή ιδέα ανάλογα με το βάθος στο οποίο μπορεί να φτάσει κανείς. Πρέπει να είναι κανείς πολύ καλός "κολυμβητής" για να φτάσει στον βυθό/πυρήνα της έννοιας.Για παράδειγμα στο τελευταίο..
" 20) Οι εκλεκτοί πάντα ήταν μοναχικοί και ολίγοι. Οι ολίγοι όμως δεν γίνονται των πολλών οι σωτήριοι οδηγοί και τα παραδείγματα; Και ει και απροστάτευτοι και μη προβεβλημένοι, τους τρέφει όμως και θερμαίνει μια εσωτερική λάμψις, η μειλίχιος αίγλη και αύρα μιας πλειάδος θεών. "
Μου θύμισε αυτό που είχε πεί ο δάσκαλος του ο Κένταυρος Χείρων στον Αχιλλέα σε μια προσωπική τους συζήτηση.
Χ. Αχιλλέα θυμάσαι τότε που σε ρώτησα τι θα έκανες όταν οι άντρες θα σε ήθελαν στο πλευρό τους για να πολεμήσεις;;
Α. Ναι είπε ο Αχιλλέας
Χ. Θα πρέπει να αρχίσεις να σκέφτεσαι τι απάντηση θα δώσεις.
Ήταν τότε που δεν ήθελε να πάρει μέρος στον πόλεμο...δεν τον αφορούσε και δεν ήθελε να πολεμήσει για το βδέλυγμα τον Αγαμέμνονα.
Τα ξαναδιάβαζα σήμερα και πάλι!
Όσες βουτιές χρειαστεί τότε.....
Ναι Ρόκκο όσες βουτιές χρειαστεί...μου αρέσουν οι βουτιές....θα προσπαθήσω να κάνω μια βουτιά στα βαθειά σε αυτό εδώ :
"1) Δεν είμεθα θεοί. Δεν ζώμεν εις τας αιθερίας διαστάσεις της αφθάρτου μακαριότητος. αλλά θνητοί όντες θολόν πίνομεν το θεσπέσιον νέκταρ, μετά πολλού ιδρώτος και δακρύων εν βασάνοις μεμιγμένον. "
Ναι μεν δεν είμαστε θεοί, όμως κάποιοι είναι απόγονοι θεών. Η θεϊκή καταγωγή εκδηλώνεται με διαφορετικό τρόπο σε κάθε παιδί που έχει γεννηθεί/κατάγεται από θεό. Η φωνή και η τέχνη στο τραγούδι του Ορφέα έκανε μέχρι και τα δέντρα να κλαίνε, ημέρευε τα θηρία. Ο Ηρακλής μπορούσε να σκοτώσει άνθρωπο μόνο με ένα του χτύπημα με τα χέρια.
Η ιδιαίτερη ικανότητα του Αχιλλέα ήταν η ταχύτητα του. Ο Αχιλλέας ήταν «ωκύπους» γρήγορος-ταχύς στα πόδια και κατά τον Όμηρο ήταν ο ταχύτερος ήρωας της Ιλιάδας. Δεν ήταν μόνο γρήγορος στα πόδια όμως, το δόρυ του όταν έκανε ρίψη διέσχιζε τον αέρα ποιό γρήγορα από ότι το μάτι σου μπορούσε να δει. Περνούσε σαν αστραπή , και το κοντάρι έμοιαζε να ρέει μέσα απο το χέρι του, και τα πόδια του ταυτόχρονα αναπηδούσαν λες και ήταν χορευτής...δεν ήταν ούτε για μια στιγμή ακίνητα.
Οι αιθερικές διαστάσεις πολλές φορές κατεβαίνουν και ζούν εδώ μαζί μας.....μέσα μας.
https://ellaniapili.blogspot.com/2017/10/blog-post_75.html
Και κάτι άλλο σχετικό
Το διάβασα...πολύ αναρωτιούνται πως και γιατί πέθανε ο Άριστος των Ελλήνων. Εμείς εδώ έχουμε γράψει ότι δολοφονήθηκε και καταστρώθηκε ολόκληρο σχέδιο εξόντωσης του τόσο από τους Τρώεες αλλά και από κάποιους μέσα από το στρατόπεδο των Αχαιών.
http://zeys-elaynon.blogspot.com/2019/10/4_30.html
http://zeys-elaynon.blogspot.com/2019/01/3.html
http://zeys-elaynon.blogspot.com/2019/01/2.html
http://zeys-elaynon.blogspot.com/2019/01/blog-post.html
O Όμηρος έκρυψε τον τρόπο θανάτου του Αχιλλέα....γνώριζε πολλά αλλά σαν εγγονός του Οδυσσέα έκρυψε ότι δεν συνέφεραν για τον Οδυσσέα. Αγαμέμνων και Οδυσσέας πήραν μέρος στο σχέδιο ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ του Αχιλλέα. Ο καθένας για τους δικούς του λόγους.
«…λέγει προς τον Αγαμέμνονα, ότι ο Παλαμήδης πείθει τους Έλληνες, να κηρύξωσιν Αρχιστράτηγον τον Αχιλλέα. Επίστευσε τοίνυν ο Αγαμέμνων, επειδή ο Αχιλλεύς και Παλαμήδης ήσαν φίλοι, και μάλιστα τότε δεν ήσαν εκεί, αλλ’ επόρθουν τας πέριξ πόλεις, πεμφθέντες υπό του Αγαμέμνονος.». (Ωγυγίας Μέρος ΣΤ’, Βιβλ. Γ’ κεφ. Β’) .
Από εδώ ξεκίνησαν όλα...όπως κατέστρωσε σχέδιο εξόντωσης του Παλαμήδη μαζί με τον Αγαμέμνονα...το ίδιο έγινε και για τον Αχιλλέα. Ο μόνος που μπορούσε να γίνει ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΟΣ στην θέση του Αγαμένωνα ήταν ο Αχιλλέας. Όλο το στράτευμα ήταν μαζί του...ήταν ο ποιο αγαπητός από όλους.
«…Τινες μεν είπον, ότι ο Οδυσσεύς και Διομήδης κατεβίβασαν αυτόν εις έν φρέαρ δολίως, λέγοντες, ότι ήτον εκεί θησαυρός, και ούτως ελιθοβόλησαν αυτόν μυστικώς. Άλλοι δε, ότι εψάρευεν ο Παλαμήδης, και αυτοί έρριψαν αυτόν εξαίφνης εις την θάλασσαν, και τον έπνιξαν. Άλλοι δε, ότι εφόνευσεν αυτόν ο Πάρις εις την μάχην. Αλλά η κοινή γνώμη βεβαιοί τον δια της κρίσεως θάνατον αυτού, τα δε άλλα έπλασαν ίσως τινές φίλοι του Οδυσσέως. Και δια τούτο λέγουσιν, ότι ωργίσθη ο Αχιλλεύς, και ουχί δια την Βρισηίδα, κατά το πλάσμα του Ομήρου…» (Ωγυγίας Μέρος ΣΤ’, Βιβλ. Γ’ κεφ. Β’) .
Ο Αχιλλέας μετά τον ΔΟΛΙΟ τρόπο δολοφονίας του φίλου του Παλαμήδη...ΣΙΧΑΙΝΟΤΑΝ ΑΦΟΡΟΤΗΤΑ και ΜΙΣΟΥΣΕ τον Οδυσσέα. Ουδέποτε βέβαια είχαν φιλικές σχέσεις αλλά μετά από αυτό το σημείο και μετά κρατούσε την οργή του για το πρόσωπο του Οδυσσέα με πολύ μεγάλη δυσκολία. Ο Αγαμέμνων φοβόταν πως θα έχανε την αρχηγία του στρατεύματος από τον Αχιλλέα και ο Οδυσσέας ότι όταν θα γινόταν αυτό θα πλήρωνε με την ζωή του για την δόλια πραξη δολοφονίας του επιστήθιου φίλου του Αχιλλέα του Παλαμήδη. Ο Αχιλλέας γνώριζε ποιοι και πως τον δολοφόνησαν. Δεν υπήρχε περίπτωση να μην τους τιμωρήσει.
Έτσι ήρθαν σε συμφωνία με κάποιους Τρώες για να του στήσουν παγίδα, και να τον δολοφονήσουν. Διάβασε τα λινκ που σου έστειλα και θα καταλάβεις.
17) Και η αλήθεια μήπως του θεού γλώσσα κι αυτή δεν είναι; Ποια αλήθεια; Μα όχι αυτή φυσικά που σού επιβάλλουν υποχρεωτικά, τυραννικά, όπως το ψεύδος. αλλά αυτή που σε βοηθά ηρέμα στο ευρίσκειν και αναπτύσσειν την δική σου αλήθεια.
Η πρώτη ηλιαχτίδα, το φως του φεγγαριού στο κυμμα, ο ρυθμοσ του νερου, το σφύριγμα στα δέντρα.
Ένα πεινασμένο σκυλί...
Όλα ομιλούν με τον τρόπο τους αλήθειες.
Κάθε λεπτό.
Και ελάχιστοι βιώνουν τον ρυθμό αυτό που εάν αβίαστα ακολουθησεισ κάποιος ξεκλειδώνει ακριβώς αυτό...
Την δική του αλήθεια
Σαν τον Ηρακλή που αβίαστα επέλεξε τον δρόμο που ήταν πραγματικά δικός του.
Είναι εκείνη η ζεστασιά που απλώνεται εντός όταν έχεις πραγματικά αγγίξει, έστω και για λίγο συνειδητοποιημενα η όχι ένα σημείο όπου νοιώθεις εάν όχι ολοκληρωμένος, τουλάχιστον αιθέρια
https://matsuobashohaiku.home.blog/category/grass/
Πάλι εύγε
Τα είχα διαβάσει τότε, αν και αντισυμβατικη ερμηνεία για εμένα.
Επιθυμούσα να τα επισκεφθώ και πάλι!
Ιδού!
Ουδέποτε ομολογώ διαβάζοντας τον Όμηρο είχα συμπάθεια σε χαρακτήρες τυπου όπως τον Οδυσσεα.
Αντιθέτως, Παλαμηδης ,οι Αίαντες,ο Διομήδης, ο Νέστορας ήταν πιο φυσική προσέγγιση. Κορωνίδα η Αθηνά.
Που μας φέρνει στο σημείο ...
11) Καθαρότης, ευγένεια, υγεία και το αδούλωτον φρόνημα της ψυχής δίδουν το πηγαίον και σταθερόν συναίσθημα πληρότητος, χαράς και ελπίδος. Και όχι μια φευγαλέα δημοφιλία, αι εφημέροι τιμαί, τα αναλώσιμα πτυχία και τα παράσημα.
Όσο για τον... Όμηρο το σημείο..
14) Ακόμα ώστε κι αυτή η πίστις έλεγχον θέλει και επανέλεγχον. Η ευπιστία γαρ και η προδοσία την ακολουθούν απειλητικά βήμα προς βήμα του εκμεταλλευθήναι τα τυχόν παραστρατήματά της.
Φιλικά
Ο Παλαμήδης Ρόκκο ήταν ο πραγματικά πολυμήχανος και ευφυής. Είχε αρχηγικές ικανότητες, ήταν γενναίος και ο Αχιλλέας τον ήθελε πάντα δίπλα του στην μάχη....γιατί πριν από κάθε μάχη εκπονούσε το σχέδιο διεξαγωγής της και τον τρόπο παρατάξεως των στρατευμάτων, για να εξασφαλίσει την νικηφόρα και με τις λιγότερες απώλειες έκβαση της.
Όπως και ο Πάτροκλος ήταν πολύ αγαπητός μέσα στο στράτευμα των Αχαιών διότι τους θεράπευε με την αξεπέραστη τέχνη που έμαθε δίπλα στον Κένταυρο Χείρωνα ΚΑΙ αυτός. Αχιλλέας, Πάτροκλος, Παλαμήδης ήταν μαθητές του Χείρωνα....και εκτός από την πολεμική τέχνη είχαν μάθει κοντά στον Χείρωνα και μουσική και την τέχνη των βοτάνων και της θεραπείας.
Και έτσι ερχόμαστε σε αυτό εδώ :
"5) Δεν πολεμάς τον εχθρό σου, την εβραίικη πονηριά και σατανικότητα, με εβραίικες αποκλειστικά συνταγές προσευχών. Δεν πας μακριά φορώντας υποδήματα ξένα με άλλο νούμερο. ¨Παπούτσι απ’ τον τόπο σου¨ λένε. όσο πιο αρχαίο τόσο και καλύτερο."
ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΤΣΙ !!!
Εύγε στους συγγραφείς .
Δημοσίευση σχολίου