ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022

Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΗΣ "ΠΡΑΣΙΝΗΣ" ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Η ΦΟΝdeΛΑΪΝΕΝ ΠΡΟΕΔΡΕΣΣΑ ΜΑΣ, AΛΛΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΣΤΟΥΡΝΑΡΙΣΤΑΝ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΗΣ "ΠΡΑΣΙΝΗΣ" ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Η ΦΟΝdeΛΑΪΝΕΝ ΠΡΟΕΔΡΕΣΣΑ ΜΑΣ, AΛΛΑ ΚΆΝΕΙ ΤΟ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΣΤΟΥΡΝΑΡΙΣΤΑΝ
(Επετειακή ανάρτηση για την "3 του Σεπτέμβρη", αφιερωμένη στον Πατερναλιστικό Νεοφιλελευθερισμό)
 
🔸Το 2020, στην ΕΕ κυκλοφορούσαν 246.3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα. (19 Ιαν 2022, πηγή ACEA) με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,9%.
🔸 Ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταναλώνει 0,20 KWh ανά km.
🔸 Κάθε χρόνο, η απόσταση που διανύει ένα επιβατικό αυτοκίνητο στην ΕΕ είναι, κατά μέσο όρο 11,300 km (Εurostat, 2021).
 
✔️Άρα απαιτούνται συνολικά πρόσθετες 556.663.800.000 ηλεκτρικές kWh (556,6TWh) για να ηλεκτροκινηθεί η ΕΕ
 
🔹Το 2021, ο ηλεκτρισμός που παρήχθη στην ΕΕ από ΑΠΕ έφτασε τις 1068 TWh, καλύπτοντας, λέει, το 34% των συνολικών αναγκών της Ενωσης για ηλεκτρισμό. Αυτή παρήχθη από μια εγκατεστημένη ισχύ 189GW φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών..
 
🔹Οι συνολικές ανάγκες για ηλεκτρισμό στην ΕΕ ειναι σήμερα περίπου 3.500 TWh. Άρα, υποθέτοντας και ότι θα μείνει η κύρια παραγωγή βιομηχανικών προϊόντων στην Κίνα, θα απαιτηθούν 4.056TWh ηλεκτρικής ενέργεια για να τα κάνουμε μόνο όλα τα αυτοκίνητα "πράσινα" στην ΕΕ και να ηλεκτροδοτηθούμε (αν ειναι να ζεσταθούμε κιόλας και να κινήσουμε και την σημερινή βιομηχανία της ΕΕ, θα απαιτηθούν πάνω από 10.000ΤWh...)
 
Αλλά:
 
🔹Στις 8.760 ώρες που έχει ο χρόνος, κάθε εγκατεστημένη GW ΑΠΕ παράγει 5.762 GWh μόνο (διαθεσιμότητα 65,7%, τα υπόλοιπα σε "αργία" λόγω καιρού). Στοιχείο προφανώς ανακριβές, όταν στην Ελλάδα που έχει ιδανικές συνθήκες, η αντίστοιχη απόδοση είναι γύρω στο 21%. Έστω όμως ότι είναι έτσι όπως τα λένε οι επίσημες "στατιστικές" της Κομισιόν και με τις οποίες λαμβάνει αποφάσεις, τρομάρα της.
 
🔹Για να ηλεκτροκινηθούμε μόνο, θα απαιτηθούν πρόσθετα πάρκα ΑΠΕ ισχύος 528,87GW και περίπου 4.000GW για αποθήκευση ενέργειας, για να την έχουμε διαθέσιμη 24ωρες το 24ωρο και παντός καιρού ως εφεδρεία, για να μπορούν να σταθεροποιηθούν τα δίκτυα (αν θες αντί για τα δεύτερα μπαταρίες, δεν φτάνουν όλα τα μέταλλα της Γης, του Άρη και τις Αφροδίτης μαζί)
 
Όπερ:
 
✔️Το συνολικό κόστος αντικατάστασης του Ευρωπαϊκού στόλου αυτοκινήτων με ηλεκτροκίνητα (μέσο κόστος 30.0000€) ανέρχεται σε 7,38τρισ €. Πληρωτέα αυτά μέχρι το 2028, λέει.
 
✔️Το συνολικό κόστος εγκατάστασης των απαιτούμενων μονάδων ΑΠΕ και μονάδων παραγωγής πράσινου υδρογόνου, (ως του φτηνότερου "πράσινου" τρόπου αποθήκευσης ενέργειας σήμερα, που δεν απαιτεί σπάνια μέταλλα από άλλους πλανήτες για μπαταρίες), με μέσο κόστος εγκατάστασης 1,1εκ€/ΜWh, είναι αλλά 5τρισ€ (για εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών, με μέση διάρκεια ζωής 20 χρόνια).
 
✔️Η υποδομή των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας τότε πρέπει να τριπλασιαστεί τουλάχιστον, για να φτάνει η απαιτούμενη πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια παντού. Κόστος? Εκτός που δεν φτάνει όλος ο διαθέσιμος χαλκός του πλανήτη, δεν χωράνε και τα νούμερα στο κομπιουτεράκι μου...
 
✔️Το ετήσιο κόστος απόσβεσης αυτών των ενεργειακών επενδύσεων, για αυτοκίνητα και μονάδες ΑΠΕ μόνο, είναι 738δισ€+250δισ€= περίπου 1τρισ€/χρόνο Δηλαδή το 1/14 (7%) του σημερινού ΑΕΠ της ΕΕ. (από το 3,5% που ήταν το 2020 η συμμετοχή όλου του κλάδου ενέργειας της)
 
✔️ Όπερ σημαίνει ακόμη και εν κατακλείδι, (και χωρίς να υπολογίζονται αλλά κόστη, όπως για τα πρόσθετα δίκτυα μεταφοράς ηλεκτρισμού, για συντήρηση των εγκαταστάσεων και τόκους δανείων) ότι το 2030 θα μας κοστίζει η ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή και το κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο, ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΟ ΔΙΠΛΑΣΙΟ απ' ότι κόστιζε με συμβατικά καύσιμα πριν από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης τον Ιούνιο του 21!Το πιο σημαντικό όμως: έτσι θα διατηρούνται πανάκριβα και τα τρόφιμα! (το 35% του κόστους τους αφορά την ενέργεια).
 
Πως θες τώρα να λειτουργήσει κυρία προεδρέσσα μας η "αγορά" ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με τους νόμους προσφοράς και ζήτησης, για να δω κάτι;;
 
(Ο μόνος κερδισμένος από όλο αυτό το colpo grosso θα είναι κάτι τράπεζες ζόμπι, εδώ πάρα κάτω και κάτι άλλες του Πούτιν εκεί πάρα πέρα, που από τώρα τρίβουν τα χέρια τους από τον νέο μεγα-κύκλο δανεισμού και δημοσίων χρεών που δημιουργεί το όλον κόλπο. Η ΙEA υπολογίζει βλέπεις ότι, έτσι με τις ΑΠΕ στο φουλ και μέχρι το 2050, θα συνεχίζει να καταναλώνει όλος ο πλανήτης όσους περίπου υδρογονάνθρακες καίγονται και σήμερα...)
 
Τι δεν καταλαβαίνεις ακριβώς και εσύ βρε Σταθάκη & co και τα λοιπά οικοζαβά του Γιάνη;;(άσε τον Χατζηδάκη που καταλαβαίνει μόνο την γλώσσα του Γεραπετριστάν).
Απλή αριθμητική είναι, όχι προχώ θέματα πυρηνικής φυσικής...
 
ΥΓ: 3 του Σεπτέμβρη σήμερα λέει. Η ως άνω ανάρτηση είναι αφιερωμένη στον Πάτερναλιστικό Νεοφιλελευθερισμό, όσων συνεχίζουν να τον υπηρετούν, στους εναπομειναντες του ΠΑΣΟΚ.
 
Oυπς! Δεν βγαίνει ο λογαριασμός για την Πρασιναναπτυξη ΕΔΩ...
 
Tip: πριν διατυπωθεί οποιαδήποτε πολιτική παπαρίτσα του τύπου "όλα από ΑΠΕ", κομπιουτεράκι και λίγο διάβασμα: ΕΔΩ.  
 
Εν τω μεταξύ ο "πρωθυπουργικός Σύμβουλας ενέργειας" συνεχίζει να έχει νεοφιλελέ ονειρώξεις ότι μπορεί να λειτουργήσει "ελεύθερη αγορά" ενέργειας σε συνθήκες μείωσης της προσφοράς της κατά 35%. Και προτείνει κρατική παρέμβαση (!) προς τούτο με πλαφόν μόνο στο αέριο από αγωγούς και με το lng στην απόξω. Δεν καταλαβαίνει ο εν λόγω σοφός ότι την επόμενη στιγμή θα το αγοράσει όλο η ασιατική αγορά σε λίγο ψηλότερη τιμή!!!
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: