ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου 2022

Το Skoda του Θησέα

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Το Skoda του Θησέα

1) Το παράδοξο του Θησέα είναι ένα φιλοσοφικό ερώτημα που απασχόλησε τους ανθρώπους από τα αρχαία ακόμη χρόνια. Βασίζεται στο ερώτημα: Αν σε ένα αντικείμενο αντικατασταθούν σταδιακά όλα του τα μέρη το αντικείμενο παραμένει το ίδιο;; Αν δεν παραμένει το ίδιο, πότε παύει να είναι ίδιο;; Με την αντικατάσταση των μισών μερών του, περισσότερων από τα μισά ή λιγότερων και πόσων;; Κι αν παραμένει το ίδιο πώς αυτό μπορεί να συμβαίνει όταν όλα τα αρχικά κομμάτια έχουν σταδιακά χαθεί;;
 
Το φιλοσοφικό ερώτημα ανέλυσε σε βάθος πρώτος ο Πλάτων. Άπαντες οι Έλληνες φιλόσοφοι έλαβαν θέση, ο Ηράκλειτος, ο Σωκράτης, ο Αριστοτέλης, αλλά και οι σύγχρονοι φιλόσοφοι όπως ο Τόμας Χομπς και ο Τζον Λοκ. Αυτός που το ανέδειξε και το έκανε διάσημο είναι ο Πλούταρχος, στην Πλουτάρχου Βίβλο "Θησεύς" [23.1] : 《τὸ δὲ πλοῖον ἐν ᾧ μετὰ τῶν ἠϊθέων ἔπλευσε καὶ πάλιν ἐσώθη, τὴν τριακόντορον, ἄχρι τῶν Δημητρίου τοῦ Φαληρέως χρόνων διεφύλαττον οἱ Ἀθηναῖοι, τὰ μὲν παλαιὰ τῶν ξύλων ὑφαιροῦντες, ἄλλα δὲ ἐμβάλλοντες ἰσχυρὰ καὶ συμπηγνύντες οὕτως ὥστε καὶ τοῖς· φιλοσόφοις εἰς τὸν αὐξόμενον λόγον ἀμφιδοξούμενον παράδειγμα τὸ πλοῖον εἶναι, τῶν μὲν ὡς τὸ αὐτό, τῶν δὲ ὡς οὐ τὸ αὐτὸ διαμένοι λεγόντων.》
 
《Τὸ δὲ πλοῖον του Θησέα (το οποίο απέπλευσε από την Αθήνα για την Κρήτη, το οποίο μετέφερε τους επτά νέους αθηναίους και τις επτά νέες αθηναίες που κάθε εννέα χρόνια στέλνονται στην Κρήτη για να θυσιάζονται στο Μινώταυρο), και πάλιν κατέπλευσε στην Αθήνα, με άπαντες, πλήρωμα και νεάνιδες διασωθέντες· το εν λόγω δε πλοίο, τὴν τριακόντορον του Θησέα, μέχρι και τοῦ Δημητρίου τού Φαληρέως τη διακυβέρνηση διεφύλαττον οἱ Ἀθηναῖοι (το πλοίο τού Θησέα οι Αθηναίοι διαφυλάττουν ως κειμήλιο για χίλια διακόσια χρόνια μετά τον Θησέα), τὰ μὲν παλαιὰ τῶν ξύλων ὑφαιροῦντες (τα φθαρμένα ξύλα του πλοίου αφαιρούσαν όταν η σήψη καθιστούσε αυτά σαθρά), ἄλλα δὲ ξύλα άφθαρτα και ἰσχυρὰ ἐμβάλλοντες καὶ κτίζοντες αυτά στο παλαιό σκαρί οὕτως ὥστε το πλοίο να παραμένει κατ' όψη το ίδιο · με το πέρασμα δε των χρόνων και καθώς η αναλογία των ισχυρών ξύλων που αντικαθιστούν τα φθαρμένα αυξάνεται, των φιλοσόφων οι απόψεις διίστανται· διαφωνούν, αν αντίγραφο του παλαιού και αυθεντικού τὸ πλοῖον εἶναι, μερίδα μεν εξ αυτών υποστηρίζει ότι οντολογικά το πλοίο παραμένει ίδιο κατά την ουσία του με το αρχικό, μερίδα δε εξ αυτών, ότι το πλοίο είναι άλλο κατά την υπόστασή του από το αρχικό.》
 
Αργότερα το θέμα επεκτάθηκε ακόμη περισσότερο από τον Τόμας Χομπς, που έθεσε έναν παλαιό Πλατωνικό προβληματισμό επικαιροποιώντας τον στο ερώτημα: «Τι θα γινόταν αν μετά την αντικατάσταση όλα τα παλιά κομμάτια συγκεντρώνονταν και επανατοποθετούνταν ώστε να δημιουργήσουν ένα δεύτερο πλοίο;; Ποιο από τα δύο πλοία θα ήταν αυτό του Θησέα;;» (τον προβληματισμό έθεσε πρώτος ο Πλάτων χρησιμοποιώντας – αντί του πλοίου τού Θησέα – το άρμα του Σωκράτη).
 
Όπως σε όλα τα φιλοσοφικά ερωτήματα, αναπτύχθηκαν πολλές προσεγγίσεις για να απαντήσουν, ωστόσο το παράδοξο παραμένει άλυτο και η απάντηση θα είναι πάντα υποκειμενική καθώς ουδείς διατύπωσε μια αντικειμενικά αποδεκτή λύση στο λογικό αυτό πρόβλημα. 
 
Ο Ηράκλειτος εισήγαγε την έννοια της ποσοτικής και αριθμητικής ταύτισης (όταν 50% + 1 των μερών του πλοίου αντικαθίστανται το πλοίο είναι διαφορετικό κατά την υπόστασή του από το αρχικό). Ο Αριστοτέλης υποστήριξε ότι υπάρχουν 4 αιτίες που χαρακτηρίζουν ένα αντικείμενο, η μορφή, το υλικό, η χρήση και ο τελικός σκοπός (ακόμη κι αν όλα τα μέρη του πλοίου αντικατασταθούν, δοθέντος ότι κατά τη μορφή και το υλικό το πλοίο παραμένει ίδιο, άρα και κατά την υπόστασή του είναι το ίδιο με το αρχικό· ενώ κατά τη θεώρησή του ως προς τη χρήση και τον τελικό σκοπό, δοθέντος ότι πλέον το πλοίο είναι έκθεμα και δεν ταξιδεύει, το πλοίο είναι διαφορετικό κατά την υπόστασή του από το αρχικό, όπερ σημαίνει ότι, κατά τον Αριστοτέλη, το πλοίο, κατά τη φυσική του υπόσταση, είναι και ταυτόχρονα δεν είναι το ίδιο ! · πατέρας ο Αριστοτέλης της ορθοπολιτικής επιστημονικής κορεκτίλας και θεμελιωτής της επιστημονικής αυθεντίας που βασίζεται στη βεβαιότητα ότι ο άνθρωπος έχει τη δύναμη να εξηγήσει τον Κόσμο με οδηγό τις αισθήσεις του, αρνούμενος τη μεταφυσική και τη μαγεία, ο Αριστοτέλης είναι φιλοσοφικά νεκρός).  
 
Μια άλλη προσέγγιση είναι η έννοια του κ ρ ί σ ι μ ο υ σ τ ο ι χ ε ί ο υ. Όσο αυτό δεν αντικαθίσταται το αντικείμενο παραμένει το ίδιο, αν αντικατασταθεί τότε το αντικείμενο αλλάζει, προσέγγιση η οποία είναι φιλοσοφικά ορθότερη δίχως, ωστόσο, κανείς να ορίσει αντικειμενικά αποδεκτά, ποιο το κρίσιμο στοιχείο για κάθε όν ξεχωριστά. Δοθέντος ότι το κρίσιμο στοιχείο για τα έμψυχα είναι αναντίρρητα η ψυχή (μπορεί κανένα από τα κύτταρά μας να είναι ίδιο με τα κύτταρά μας ως νεογνό, μπορεί σε τίποτε να μοιάζουμε στην όψη με τον εαυτό μας ως νεογνό, μπορεί ουδέν από, τις εμπειρίες μας, την αντίληψή μας, τη γνώση μας, το χαρακτήρα μας να παραμένουν ίδια με τον εαυτό μας ως νεογνό, εντούτοις παραμένουμε "ο ίδιος άνθρωπος" γιατί εξακολουθούμε να είμαστε “η ίδια ψυχή”), επομένως το ζήτημα τίθεται προς διερεύνηση ως προς τα άψυχα· ποιο είναι το κρίσιμο στοιχείο ενός πράγματος;;
 
2) Λύση στο λογικό παράδοξο “το πλοίο τού Θησέα” δίνει ο Πλάτων, στην Πλάτωνος Βίβλο “Παρμενίδης” σε δύο μόλις γραμμές! 
 
《οὐδὲ μὴν (τὸ ἓν) ταὐτόν γε οὔτε ἑτέρῳ οὔτε ἑαυτῷ ἔσται, οὐδ᾽ αὖ ἕτερον οὔτε αὑτοῦ οὔτε ἑτέρου ἂν εἴη.》·《οὔτε ἄρα ὅμοιον οὔτε ἀνόμοιον οὔθ᾽ ἑτέρῳ οὔτε ἑαυτῷ ἂν εἴη τὸ ἕν.》
《Και βεβαίως τὸ “ ἓν “, ως καθεαυτή υπόσταση, οὔτε ετέρου υπόταση έχει οὔτε του ἑαυτού του, και κατά τον ίδιο πάλι συλλογισμό, τὸ “ ἓν “ δεν είναι ἕτερον, οὔτε του ιδίου οὔτε ἑτέρου, δοθέντος ότι “ ἓν ” είναι. Οὔτε άρα τὸ “ ἓν “ ὅμοιον οὔτε ἀνόμοιον, οὔτε ἑτέρου οὔτε του ἑαυτού του, ἂν τὸ “ἕν” αληθώς ένα είναι. 》. Αναγόμενο το φιλοσοφικό αυτό σκεπτικό στο παράδοξο “το πλοίο τού Θησέα” η Πλατωνική θέση έχει ως εξής: 
 
《Το πλοίο του Θησέα ως μοναδικότητα, οὔτε άλλου πλοίου υπόταση έχει οὔτε του ἑαυτού του, και κατά τον ίδιο πάλι συλλογισμό, τὸ πλοίο τού Θησέα δεν είναι “άλλο”, οὔτε του εαυτού του οὔτε άλλου, καθότι η μοναδικότητα (του πλοίου) νοείται αυστηρά ως μοναδικότητα· αν η μοναδικότητα (του πλοίου) έχει υπόσταση, για να είναι το πλοίο μοναδικό δεν μπορεί να είναι ούτε “άλλο”, ούτε το “είναι του”, γιατί τότε δεν είναι μοναδικό· το “πλοίο τού Θησέα” δεν μπορεί να έχει ούτε την υπόσταση του εαυτού του ούτε άλλου γιατί τότε δεν είναι μοναδικό.》
 
Το παραπάνω (Πλατωνικό) λογικό παράδοξο πάνω στο λογικό παράδοξο “το πλοίο τού Θησέα” (ότι το πλοίο δεν μπορεί να είναι ούτε το “είναι του” γιατί τότε δεν είναι μοναδικό), οφείλεται στην ατελή αντίληψή μας περί της καθεαυτής ουσίας των πραγμάτων, η οποία οφείλεται στην αδυναμία του είδους μας να προσλάβει την καθεαυτή πραγματικότητα. Το παραπάνω λογικό παράδοξο στο λογικό παράδοξο “το πλοίο τού Θησέα” βρίσκει λογική απάντηση στις Πλατωνικές “Ιδέες“· άλλη η μεταφυσική υπόσταση της Ιδέας “πλοίο τού Θησέα” και άλλη η υπόσταση του υλικού αντικειμένου “πλοίο τού Θησέα” (το οποίο είναι φορέας τής Ιδέας του στο αισθητό πεδίο). Η Ιδέα “πλοίο τού Θησέα” κείται στο πεδίο τού υπερφυσικού, παντελώς εκτός του αισθητηριακού μας αντιληπτικού πεδίου που αντιλαμβανόμαστε με τις (αδύναμες) αισθήσεις μας - αντίθετα, η υλική υπόσταση του αντικειμένου “πλοίο τού Θησέα” κείται εντός του ατελούς αντιληπτικού πεδίου μας · και επειδή οι αισθήσεις μας είναι ατελείς, γι'αυτό και το λογικό παράδοξο που η ανθρώπινη νόηση αδυνατεί να απαντήσει : “Αν στο πλοίο τού Θησέα αντικατασταθούν σταδιακά όλα του τα μέρη το πλοίο παραμένει το ίδιο; Αν δεν παραμένει το ίδιο, πότε παύει να είναι ίδιο, στην αντικατάσταση του πρώτου ξύλου, του εκατοστού, του χιλιοστού ; Και αν με τα παλιά ξύλα φτιάξουμε ένα νέο πλοίο, ποιο από τα δύο είναι το πλοίο τού Θησέα ; “
 
Βλέπουμε λοιπόν ότι λογική απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δίνουν μόνο οι Πλατωνικές Ιδέες. Το “πλοίο τού Θησέα” είναι Ιδέα, κείται στο υπερβατικό πεδίο, ενώ η μοναδικότητα (του πλοίου) έγκειται στην καθεαυτή υπόσταση της Ιδέας “πλοίο τού Θησέα” που είναι άλλη από την υλική υπόστασή του εαυτού του· η Ιδέα “πλοίο τού Θησέα” κάνει το πλοίο μοναδικό και, ως τέτοιο, δεν μπορεί να έχει ούτε την υπόσταση του (υλικού) εαυτού του, ούτε άλλου, γιατί τότε δεν είναι μοναδικό. 
 
Η Ιδέα “πλοίο τού Θησέα” είναι “σύνθεση νοημάτων”, παντελώς ξένη με την υλική υπόσταση του αντικειμένου “πλοίο τού Θησέα” το οποίο, βάσει των υπερφυσικών νοημάτων που εμπεριέχονται στην Ιδέα του, υπηρετεί τον πεπρωμένο σκοπό για τον οποίο προορίστηκε από την Ειμαρμένη.
 
Συγκολλητικός δεσμός μεταξύ Ιδεών και ύλης, η δύναμη της Μαγείας, που συνθέτει την εμπειρία του πεπρωμένου μας στον ενσαρκωμένο βίο. Με τη μαγεία γίνεται ο εντοπισμός των υπερφυσικών νοημάτων που εμπεριέχονται στην Ιδέα κάθε υλικού αντικειμένου. Κάθε πράγμα έχει ένα "μαγικό σημείο" που το χαρακτηρίζει, το διαφοροποιεί από τα άλλα και το κάνει οντολογικά και πραγματολογικά μοναδικό. Το "μαγικό" αυτό "σημείο" ορίζεται από τη βιωματική σχέση του πράγματος με τον άνθρωπο υπό την αιγίδα της Ατροποκρατίας, ήτοι την ειμαρμένη σχέση πράγματος και ανθρώπου, πάντοτε υπό το Πλατωνική οπτική των 《οκτώ του Σύμπαντος σφονδύλων》που – κατά Πλάτωνα – συνθέτουν τη φαινόμενη πραγματικότητα που θεωρούμε ως υπαρκτή. Το σημείο αυτό ονομάζεται《φ α ρ μ α κ ε ί α ς σ η μ ε ίο ν》, δηλαδή το " μαγικό σημείο" του πράγματος.
 
Βλέπουμε λοιπόν ότι η μετουσίωση (στον αισθητό κόσμο) των μεταφυσικών νοημάτων που εμπεριέχονται στην Ιδέα κάθε υλικού αντικειμένου ονομάζεται《φ α ρ μ α κ ε ί α ς σ η μ ε ιί ο ν》, δηλαδή το " μαγικό σημείο" του πράγματος. Αυτό είναι και το “κρίσιμο στοιχείο” του πράγματος. Το “μαγικό” ή “κρίσιμο σημείο” του πράγματος αλληλεπιδρά με το “όλον” · και γνώση του “όλον” στο αισθητό σύμπαν έχει μία μορφή ενσάρκωσης, η ύψιστη και τελεία ενσάρκωσις: η 《γαλῆ ἡ φαρμακίς》 , δηλαδή οι γ ά τ τ ε ς οι μάγισσες οι οποίες γνωρίζουν το μέλλον, σύμφωνα με τους Αρχαίους Αιγυπτίους.
 
 3) Το παράδοξο του Θησέα με απασχόλησε προσωπικά τον τελευταίο χρόνο όταν το δεύτερο αυτοκίνητό του Φώντα  (Skoda Scala) υπέστη ολική (σχεδόν) καταστροφή σε τροχαίο ατύχημα με εμπλοκή άλλου οχήματος (αιτία τροχαίου: "θήλεος επακούμβησις"). Και ναι μεν το Scala κρίθηκε επισκευάσιμο, πλην όμως με υψηλό κόστος που υπερέβαινε το ήμισυ της αξίας του και πλήθος ανταλλακτικών που έπρεπε να αντικατασταθούν.

Τέθηκε λοιπόν στο σημείο αυτό το φιλοσοφικό ερώτημα, "Αν στο Scala αντικατασταθούν τα μισά του μέρη, το αυτοκίνητο παραμένει το ίδιο μετά την επισκευή;;". Για την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα επιστρατεύθηκε η φιλοσοφική έννοια του κ ρ ί σ ι μ ο υ σ τ ο ι χ ε ί ο υ. Όσο αυτό δεν αντικαθίσταται το Scala παραμένει το ίδιο, αν αντικατασταθεί τότε το Scala παύει να είναι το ίδιο αυτοκίνητο. Ποιο όμως είναι το κρίσιμο στοιχείο ενός πράγματος, και ποιο του Scala συγκεκριμένα ; Όπως προηγουμένως είδαμε, απάντηση στο παραπάνω φιλοσοφικό ερώτημα δεν υπάρχει έξω από το Πλατωνικό σύστημα των “Ιδεών”. 

Σύμφωνα λοιπόν με τα προρηθέντα Πλατωνικά, η Ιδέα “Scala του Φώντα” κείται στο πεδίο τού υπερφυσικού, παντελώς εκτός του αισθητηριακού μας αντιληπτικού πεδίου - αντίθετα, η υλική υπόσταση του αντικειμένου “Scala του Φώντα” κείται εντός του ατελούς αντιληπτικού πεδίου μας. Η υπερβατική Ιδέα “Scala τού Φώντα” κάνει το αυτοκίνητο μοναδικό και, ως τέτοιο, δεν μπορεί να έχει ούτε την υπόσταση του (υλικού) εαυτού του, ούτε άλλου, γιατί τότε δεν είναι μοναδικό. Η Ιδέα “Scala τού Φώντα” είναι “σύνθεση νοημάτων”, παντελώς ξένη με την υλική υπόσταση του αυτοκινήτου “Scala τού  Φώντα” το οποίο, βάσει των μεταφυσικών νοημάτων που εμπεριέχονται στην Ιδέα του, υπηρετεί τον πεπρωμένο σκοπό για τον οποίο προορίστηκε από την Ειμαρμένη (π.χ. για την πραγματοποίηση του ταξιδιού στα Καττίγαρα).  

Η μετουσίωση (στον αισθητό κόσμο) των μεταφυσικών νοημάτων που εμπεριέχονται στην Ιδέα ενός αυτοκινήτου Skoda Scala, σε αιτιοκρατικά ορισμένο χρόνο και τόπο αγοράς του αυτοκινήτου και δεσποζόμενο (το αυτοκίνητο) από μία συγκεκριμένη ψυχή , τον αγοραστή ή/και ιδιοκτήτη τού αυτοκινήτου, με την οποία (ψυχή) προορίζεσαι να δημιουργήσεις σχέσεις συμπάθειας, αναδεικνύεται μέσα από το 《φ α ρ μ α κ ε ί α ς σ η μ ε ῖ ο ν》του αυτοκινήτου.  

Το 《φαρμακείας σημεῖον》του Scala του Φώντα είναι τα αυτοκόλλητα στο οπίσθιο μέρος του αυτοκινήτου κολλημένα στη θύρα αποσκευών (καπό τού πορτμπαγκάζ). Τα αυτοκόλλητα αυτά διαφοροποιούν το δικό του Scala από τα άλλα και το κάνουν οντολογικά και πραγματολογικά μοναδικό. Τα αυτοκόλλητα αυτά είναι το κ ρ ί σ ι μ ο σ τ ο ι χ ε ί ο τού αυτοκινήτου. Όσο αυτά δεν αντικαθίσταται το Scala παραμένει το ίδιο κατά την υλική του υπόσταση και εξακολουθεί, ως προς την Ιδέα του, να μετουσιώνει (στον αισθητό κόσμο) τα υπερφυσικά νοήματα που εμπεριέχονται στην Ιδέα “Scala του Φώντα”. Αν τα αυτοκόλλητα αντικατασταθούν ή διαρραγεί ο δεσμός τους με το αυτοκίνητο, τότε το Scala παύει να είναι το ίδιο αυτοκίνητο (”Scala του Φώντα”) τόσο κατά την υλική του υπόσταση όσο και κατά την Ιδέα του.

7 σχόλια:

ΝΙΚΑΝΔΡΙΚ είπε...

Τι να πω εχω μεινει με το στομα ανοιχτο και φαινονται τα σφραγισματα.
Μονο Ελληνας θα εξηγουσε ετσι τον κοσμο και θα εκανε τοσο προσιτη την φιλοσοφια διορθωνοντας ενα skoda.
ΥΓ Παλι επακουμβηση μα την εκανε?

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

Το ίδιο μου λέει και ο Φώντας φίλε ΝΙΚΑΝΔΡΙΚ..αν και τώρα τελευταία τον αφήνω και αυτόν με το στόμα άδειο και το στομάχι νηστικό. χα χα χα

Α και να μην το ξεχάσω...το κοινό σημείο χρονικά του πλοίου που συνδέει το αρχικό με τα επόμενα είναι ο τύπος του. Σήμερα θα το ονομάζαμε κλώνο. Βέβαια κανείς με προσήλωση στην τυπική επιστήμη απάντησε το παράδοξο. Το παράδοξο παραμένει άβατο για την ανθρώπινη διάνοια. Κανείς από το χρόνο που τέθηκε το παράδοξο απάντησε πειστικά αν το πλοίο παύει να είναι το ίδιο στην αλλαγή μίας, δύο, χιλίων, ή πόσων ακριβώς αντικατασταθέντων σανίδων.

Απάντηση δίνει μόνο ο Πλάτων μέσα από την υπερβατική οδό των Ιδεών. Συγκολλητική ουσία Ιδεών και η ύλης η μαγεία. Αλλά δεν υπάρχει κλώνος της ψυχής. Ο κλώνος είναι θλιβερό υλικό αντίγραφο ενσάρκωσης, διάφορο από την πρωτότυπη ψυχή. Την διάνοια δεν κινεί η ευφυΐα αλλά το Πλατωνικό " δαιμόνιον σημείον" που υποκινείται από την ψυχή. Αν κλωνοποιούσαν τον Πλάτωνα θα έπαιρναν έναν ευφυή μεν, πλην όμως κοινό μέσο, δηλαδή έναν βλάκα με μηδενικό αποτύπωμα στο ιστορικό γίγνεσθαι.

Η διαφορά είναι στο έμψυχο και το άψυχο Η ψυχή και ο νους δεν κλωνοποιούνται. Είναι μοναδικά Στο περί ψυχής του Αριστοτέλη υπάρχουν απαντήσεις

ΝΙΚΑΝΔΡΙΚ είπε...

Για μενα με το στρογγυλο χωρις γωνιες μυαλο το πλοιο ειναι ζωντανο γιατι για 1200 χρονια οι Ελληνες το ετρεφαν με την ψυχη τους αντικαθιστωντας λιγο λιγο την υλη.
Αφου λοιπον του εδωσαν ψυχη το περασαν στον κοσμο των Ιδεων και ετσι το εκαναν αθανατο ετσι φτανει και ως εμας σειρα μας να του δωσουμε και εμεις ενα κομματι απο την ψυχη μας.
Αθανατη ΕΛΛΑΔΑ ταξιδευεις στον χρονο και σε λουζει το φως το ακτιστο τρυπαμε ολες τις διαστασεις και γινομαστε ενα παλιοι και νεοι και τωρα μας λενε θα μας την πεσουνε κατι ορκ να μας αφανησουνε ρε ουστ απο δω που εχετε και φιλοδοξιες
Καλη νυχτα σε ολους.

ΔΙΟ είπε...

Για εμένα μόνο και μόνο να παρατηρήσεις της αισθήσεις μας, με τις οποίες αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο, καταλαβαίνεις ότι η αισθητηριακή μας εμπειρία είναι τμηματική και κατακερματισμένη. Ουσιαστικά είναι μια προσπάθεια αναλυτικής αντίληψης της ουσίας κάτι που είναι αδύνατο.

Το πιο κοντινό που μπορείς να φτάσεις στην πραγματική αντίληψη της ουσίας μέσω των αισθήσεων μας θα ήταν να αντιλαμβάνεσαι πέρα από τις 5 κλασικές αισθήσεις και όλες τις πιθανές συναισθησίες τους (πχ οραση-οραση, όραση-ακοη, όραση-γευση, όραση-αφή, όραση-οσφρηση). Θα είχες δλδ 5 * 5 = 25 τύπους πληροφορίας που θα έρχονταν ως μια αδιαίρετη αίσθηση. Πιθανόν να έπαιρνε φωτιά ο εγκέφαλος κάποιου που θα μπορούσε να βιώσει κάτι τέτοιο αλλά θα ήταν το κοντινότερο που μπορείς να φτάσεις μέσω των κλασικών αισθήσεων. Είναι σημαντικό η πληροφορία να έρθει ως μια αδιαίρετη αίσθηση γιατι "The Whole is more than the Sum of its Parts".

Τέλος πιστεύω ότι ο Θεός γουστάρει την συνέχεια σαν μαθηματική έννοια. Και έτσι ναι μεν υπάρχει η ιδέα και η υλική πραγμάτωση μια ιδέας αλλά μήπως υπάρχουν και όλες οι ενδιάμεσες καταστάσεις; Ο άξονας των αριθμών δεν έχει κενά. Μια από τις θεϊκές δυνατότητες είναι το να παράγει μοναδικές ποιότητες για κάθε αριθμό στον άξονα απλά αυξάνοντας κατά ένα κάθε φορά. Αυτή είναι και η ικανότητα για να φτιάξεις ένα τέλειο κόσμο, μια τέλεια προσομοίωση. Αυτή η ικανότητα δεν μπορεί να αποκτηθεί μόνο με αναλυτική σκέψη, τα σύγχρονα μαθηματικά αρνούνται να εισάγουν τις πράξεις ανάμεσα στις φιλοσοφικές ιδιότητες των αριθμών σαν το δεύτερο κομμάτι των μαθηματικών. Το σύγχρονο μυαλό αρνείται να αποδεχτεί την αξία της σκέψης γιατί φοβάται να απομακρυνθεί από την ανάλυση.
Την Θεϊκή ουσία για να πεις ότι την γνωρίζεις σε ένα βαθμό πρέπει να την βιώσεις, όχι να την αναλύσεις. Γιατί μόλις τημ αναλύσεις δεν είναι πλέον θεϊκή.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...


Aγαπητέ σχολιαστή ΔΙΟ....Τα συναισθήματα, η διαίσθηση, το σθένος κλπ αποτελούν εργαλεία για το λογικό μέρος του ανθρώπου. Τα νεφρά, το ήπαρ, η καρδιά, ο θυμός αδένας κ.λ.π αποτελούν ΟΡΓΑΝΩΝ ΟΡΓΑΝΑ που θα πρέπει μιας και ζεις εδώ κάποια στιγμή να γνωρίζεις τι ακριβώς είναι.

Τα βασικά εργαλεία μουσικής επί των οργάνων είναι 5 , όσες και οι αισθήσεις μας (καθόλου τυχαίος αριθμός). Αλλά τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙΝΑ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΑ ΟΠΛΑ ΕΙΝΑΙ 22...ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΑΝ ΤΗΣ ΦΥΛΑΚΗΣ ΤΩΝ ΚΤΙΣΤΩΝ ΑΙΣΘΗΣΕΩΝ.

Τα ακατέργαστα συναισθήματα είναι μια απλή αυτόματη ώθηση ΠΥΡΩΜΑ(ΘΕΡΜΑ ΦΛΟΓΗ), που χρειάζεται το οργανικό μας σύστημα για να μπει σε μια τυπική λειτουργία.(το ίδιο συμβαίνει και με το Σύμπαν). Η λειτουργία όμως στην συνέχεια είναι απίστευτα πολλαπλή. Ο άνθρωπος γεννιέται ΔΕΝ γίνεται. Έχει όμως την ελευθερία να επιλέξει λόγω φύσεως, δηλαδή ποιότητα ψυχής, τον τρόπο ζωής με τις επιλογές του.

Ο τρόπος δίνει την αύξηση (MAJORE) Ή ΤΗΝ ΜΕΊΩΣΗ (ΜΙΝΟRE)στην ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ του καθενός , μέσω των 27 (όσα και τα γράμματα του Ελληνικού Αλεφ βάφητου) ΑΧΑΝΩΝ δυνατοτήτων του και της ΑΝΤΥΓΑΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΚΟΣΜΙΟ, ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΙΟ, ΚΑΙ ΥΠΕΡΚΟΣΜΙΟ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΚΠΥΡΩΣΗ.

Υπάρχουν άνθρωποι που είναι γεννημένοι ποιο κοντά στον Ήλιο ή είναι γεννημένοι ΑΠΟ ΤΟΝ ΗΛΙΟ. Αυτό σημαίνει ότι έχουν διαφορετικής ποιότητα ΣΠΙΝΘΗΡΑ-ΠΥΡ-ΩΜΑ από τους υπόλοιπους και για αυτό λόγω γενέθλιας ταλαντώσεως και δομή εσωτερικής πολιτείας ξεχωρίζουν και μπορούν να αντιλαμβάνονται διαφορετικά τον Κόσμο.

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ είπε...

" Την Θεϊκή ουσία για να πεις ότι την γνωρίζεις σε ένα βαθμό πρέπει να την βιώσεις, όχι να την αναλύσεις. Γιατί μόλις τημ αναλύσεις δεν είναι πλέον θεϊκή."

Ξέρεις γιατί;; Γιατί μόλις αναλύσεις τι εστί "θεός" καταλαβαίνεις. Και τι μας έλεγαν οι αρχαίοι μας πρόγονοι πάνω σε αυτό;; Μας έλεγαν ότι ο Άνθρωπος είναι ένας μικρός "θεός". Μας έλεγαν επίσης ότι ο Άνθρωπος είναι μια επανάληψη του μεγάλου "θεού" ....που πάει να πει ότι ο Άνθρωπος έχει μέσα του δισεκατομμύρια επαναλήψεις του "θεού". Όσες και τα κύτταρα στο σώμα του.

Το ίδιο συμβαίνει και με το Σύμπαν....κάθε Σύμπαν και ένα μικρό κύτταρο....κάθε κύτταρο όμως (άνθρωπος ή σύμπαν) επικοινωνεί με ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ, και ανταλλάσσουν πολλές πληροφορίες.....τα κύτταρα έτσι ομαδοποιούνται και δημιουργούν ένα ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ.

ΗΛΊΟΥ ΑΛΚΗ είπε...

Μηδέν το 5G.

Μιλάμε για κάτι άλλο.

Συν παντικο δια δίκτυο.

Υπέροχα!


Υγ- τα όργανα αυτά επηρεάζονται. Εξαγνισμενο νερό και νερό της φωτιας λένε κάτι;
Πολικότητα, φόρτιση, σύνθεση, ΖΕΥ ΞΗ.

Αλφάβητο και αριθμοί σε μίξη με Διάνοια.

ΕΝΑ=ΜΎΡΙΑ

Και αντε να μαζέψουν γάτα μετά.

Καλημέρα σας.