ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Κυριακή 12 Ιουνίου 2022

Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΗΣ "ΠΡΑΣΙΝΗΣ" ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Η ΦΟΝ ΠΡΟΕΔΡΕΣΣΑ ΜΑΣ

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Η ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ ΤΗΣ "ΠΡΑΣΙΝΗΣ" ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΚΑΝΕΙ Η ΦΟΝ ΠΡΟΕΔΡΕΣΣΑ ΜΑΣ.

🔸Το 2020, στην ΕΕ κυκλοφορούσαν 246.3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα.(19 Ιαν 2022, ACEA) με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,9%.
🔸 Ένα μέσο ηλεκτρικό αυτοκίνητο καταναλώνει 0,20 KWh ανά km.
🔸 Κάθε χρόνο, η απόσταση που διανύει ένα επιβατικό αυτοκίνητο στην ΕΕ είναι, κατά μέσο όρο 11,300 km (Εurostat, 2021).
 
✔️Άρα απαιτούνται συνολικά πρόσθετες 556.663.800.000 ηλεκτρικές kWh (556,6TWh) για να ηλεκτροκινηθεί η ΕΕ
 
🔹Το 2021, ο ηλεκτρισμός που παρήχθη στην ΕΕ από ΑΠΕ έφτασε τις 1068 TWh, καλύπτοντας, λέει, το 34% των συνολικών αναγκών της Ένωσης για ηλεκτρισμό. Αυτή παρήχθη από μια εγκατεστημένη ισχύ 189GW φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών..
 
🔹Οι συνολικές ανάγκες για ηλεκτρισμό στην ΕΕ ειναι σήμερα περίπου 3500 TWh. Άρα θα απαιτηθούν 4056TWh ηλεκτρική ενέργεια για να τα κάνουμε όλα τα τουτού "πράσινα" στην ΕΕ και να ηλεκτροδοτηθούμε (αν ειναι να ζεσταθούμε κιόλας και να κινήσουμε και την βιομηχανία, θα απαιτηθούν πάνω από 10.000ΤWh...)
 
Άρα
 
✔️Στις 8760 ώρες που έχει ο χρόνος, κάθε εγκατεστημένη GW ΑΠΕ παράγει 5.762 GWh μόνο (διαθεσιμότητα 65,7%, τα υπόλοιπα "αργία" λόγω καιρού). Στοιχείο προφανώς ανακριβές, όταν στην Ελλάδα που έχει ιδανικές συνθήκες, η αντίστοιχη απόδοση είναι γύρω στο 21%. Έστω όμως ότι είναι έτσι όπως τα λένε οι επίσημες στατιστικές της Κομισιόν και με τις οποίες λαμβάνει αποφάσεις.
 
✔️Για να ηλεκτροκινηθούμε μόνο θα απαιτηθούν πρόσθετα πάρκα ΑΠΕ ισχύος 528,87GW και περίπου 4.000GW για αποθήκευση ενεργειας, για να την έχουμε διαθέσιμη 24ωρες το 24ωρο και παντός καιρού ως εφεδρεία για να μπορούν να σταθεροποιηθούν τα δίκτυα.
 
🔹Το συνολικό κόστος αντικατάστασης του Ευρωπαϊκού στόλου αυτοκινήτων με ηλεκτροκίνητα (μέσο κόστος 30.0000€) ανέρχεται σε 7,38τρισ €. Πληρωτέα αυτά μέχρι το 2028, λέει.
 
🔹 Το συνολικό κόστος εγκατάστασης των απαιτούμενων μονάδων ΑΠΕ και μονάδων παραγωγής πράσινου υδρογόνου, (ως του φτηνότερου "πράσινου" τρόπου αποθήκευσης ενέργειας σήμερα, που δεν απαιτεί σπάνια μέταλλα από άλλους πλανήτες για μπαταρίες), με μέσο κόστος εγκατάστασης 1,1εκ€/ΜWh, είναι αλλά 5τρισ€ (για εγκαταστάσεις με μέση διάρκεια ζωής 20 χρόνια).
 
🔹 Η υποδομή των δικτύων μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας πρέπει να διπλασιαστεί τουλάχιστον για να φτάνει η απαιτούμενη πρόσθετη ηλεκτρική ενέργεια παντού. Κόστος? Εκτός που δεν φτάνει όλος ο διαθέσιμος χαλκός του πλανήτη, δεν χωράνε και τα νούμερα στο κομπιουτεράκι μου.
 
🔹 Το ετήσιο κόστος απόσβεσης αυτών των ενεργειακών επενδύσεων για αυτοκίνητα και μονάδες ΑΠΕ μόνο είναι 738δισ€+250δισ€= περίπου 1τρισ€/χρόνο Δηλαδή το 1/14 (7%) του σημερινού ΑΕΠ της ΕΕ. (από το 3,5% που ήταν το 2020 η συμμετοχή όλου του κλάδου ενέργειας ιδιοκαταναλωσης στο Ευρωπαϊκό ΑΕΠ)
 
✔️ Όπερ σημαίνει, (και χωρίς να υπολογίζονται αλλά κόστη, όπως για τα δικτυα, για συντήρηση εγκαταστάσεων και τόκους δανείων) ότι το 2030 θα μας κοστίζει η ηλεκτρική ενέργεια, δηλαδή και το κόστος κίνησης ανά χιλιόμετρο, τουλάχιστον το διπλάσιο απ' ότι κόστιζε πριν από την έναρξη της ενεργειακής κρίσης τον Ιούνιο του 21, διατηρώντας έτσι πανάκριβα και τα τρόφιμα (το 35% του κόστους τους αφορά την ενέργεια).
 
Πως θες τώρα να λειτουργήσει κυρία προεδρέσσα μας η αγορά ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με τους νόμους προσφοράς και ζήτησης, για να δω κάτι;;
 
Σύμφωνα με την ελβετική μελέτη ΕΔΩ , 1,2 δισεκατομμύρια δέντρα θα πρέπει να φυτευτούν στη Γη για να απορροφήσουν τα δύο τρίτα του CO2 που παράγεται από τον άνθρωπο για βιομηχανικες δραστηριότητες και κίνηση.
 
🔸 Αυτά απαιτούν συνολική έκταση 9.000 τετρ. χιλιομέτρων μόνο.
🔸Το κόστος δεντροφύτευσης και συντήρησης του νέου δάσους δεν ξεπερνά τα 30δισ€...

Δεν υπάρχουν σχόλια: