ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

Εμείς θέλουμε να σώσουμε ναυπηγεία ή να σώσουμε το ΠΝ που σκοπός ύπαρξης του είναι η διατήρηση του Αιγαίου ως ελληνικού;

ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :

Αγοράζουμε κορβέτες, φρεγάτες ή ένα οικοσύστημα νέων πλοίων; Ο κίνδυνος της «κουρελούς» μας λέει το άρθρο ΕΔΩ.

Το έχω πει και θα το ξαναπώ. Σεβασμός σε όσους υπογράφουν τα άρθρα τους. Δείχνουν πως έχουν κούτελο και όταν σηκώνουν την πένα γράφουν αντρίκια. Ο κ.Κτενάς έθιξε ένα θέμα σοβαρό που προβληματίζει το ΑΝΣ. Το ΠΝ επέλεξε τις FDI ως την ναυαρχίδα του στόλου.

Αυτές άλλαξαν πολλά και θα αλλάξουν ακόμα περισσότερα. Μέχρι πρότινος το ΠΝ βασιζόταν στο Tacticos. Τώρα πέρασε στην χρήση του Setis. Για να αναδειχθούν οι ικανότητες των FDI, αλλά και για να αναδείξουν οι τελευταίες τα πλοία που θα τις πλαισιώνουν, θα πρέπει να κυλάει το ίδιο αίμα στις φλέβες τους, εάν θέλουμε να πετύχουμε δυνατότητα συνεργατικής εμπλοκής, ομοιογένεια, χαμηλά κόστη συντήρησης, ευκολία και ευελιξία στην εκπαίδευση και μετακίνηση των πληρωμάτων.

Επίσης όπως πολύ σωστά το έθεσε, δεν γίνεται το ΠΝ να χρεωθεί αποφάσεις που στοχεύουν στην διάσωση ναυπηγείων, ναυπηγείων που διαχρονικά οι πολιτικές ηγεσίες επέτρεψαν να απαξιωθούν, μέσω έλλειψης προγραμματισμού και προβληματικής νομοθεσίας. 

Εξάλλου πως μπορεί να διασωθεί ένα ναυπηγείο, όταν στερείται της καρδιάς του;; Πως μπορεί να είναι λειτουργικό ένα ναυπηγείο που δεν έχει ένα σχεδιαστικό γραφείο;; Εμείς θέλουμε να σώσουμε ναυπηγεία ή να σώσουμε το ΠΝ που σκοπός ύπαρξης του είναι η διατήρηση του Αιγαίου ως ελληνικού; 

Πόσα λεφτά χρωστάνε τα ναυπηγεία Ελευσίνας στο ΠΝ; Μήπως χρωστάνε κάπου στα 500 εκατομμύρια στο ναυτικό; Μήπως με αυτό το ποσό τώρα θα μπορούσαμε να μιλάμε για μία ακόμα αγορά κορβέτας ή για αγορά ενός type 214 ή για ένα παχύ κονδύλι ανάπτυξης από κοινού με τους Γάλλους ECM στο οποίο ανά πάσα στιγμή θα μπορούσαμε ως κατασκευαστές και εμείς να βάζουμε το χέρι μας και να το πειράζουμε; Μήπως με αυτά τα λεφτά θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε την σχεδίαση ΤΠΚ με οργανικά μη επανδρωμένα συστήματα; 

Μήπως όπως είπε και ο κ. Κτενάς το ναυπηγείο αυτό θα έπρεπε να περάσει υπό την κατοχή του ΠΝ και να το αφήσουν να πειραματιστεί; Όλα αυτά είναι τροφή για σκέψη. Ακόμα όμως κάποιοι ονειρεύονται type 31, doha σε τιμή gowind. Δεν αναρωτήθηκε κανείς πως γίνεται πλοία μεγαλύτερου εκτοπίσματος να βγαίνουν στην ίδια τιμή με την gowind;;

Σε τιμή η μόνη που μπορεί να συγκριθεί με τις gowind είναι η ολλανδική sigma λόγω μεγέθους. Επομένως ή κάτι λείπει απ' αυτά τα πλοία ή η τιμή είναι παραπάνω ή η τιμές αφορούν σε ναυπηγήσεις στο εξωτερικό. Σύντομα θα μάθουμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: