ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Παρασκευή 24 Ιουνίου 2022

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Η Fincantieri μας προσφέρει άμεσα μέχρι και 2 έτοιμες κορβέτες Doha Class του Κατάρ!

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Και σκάνε οι Γάλλοι στο τελευταίο πεντάλεπτο και δίνουν τις δικές τους FDI σε τιμή σκότωμα στα € 650 mil με αρχικό πακέτο υποστήριξης (χωρίς φόρτο όπλων). Ιδέες δίνω, γιατί απ' ότι φαίνεται εάν δεν δώσετε ποσοστά παραγωγής σε ραντάρ και πυραύλους οι σαμπάνιες δεν θα ανοιχθούν ξανά. Σας έπιασε καλοκαίρι; Κακώς! Προσέξτε τα αντανακλαστικά σας. Λοκχινταίοι έως τέλους. Το "starship enterprise " δεν χρειάζεται σόναρ έχει ελικόπτερο όπως ο Μίμης. Αυτοί ξέρουν τη μελέτη, το Κογκρέσο την ξέρει;;; χα χα χα

Δημοσιογραφικές μας πληροφορίες αναφέρουν πως οι Ιταλοί κάνουν μια άνευ προηγουμένου κίνηση προκειμένου να εξασφαλίσουν το ελληνικό συμβόλαιο. Καθώς δεν υπάρχει κάποιο πλοίο διαθέσιμο από πλευράς ιταλικού πολεμικού Ναυτικού προς άμεση διάθεση στη χώρα μας, φαίνεται πως έχουν έρθει σε συνεννόηση με το Κατάρ και μπορούν να μας προσφέρουν δυο από τα ήδη κατασκευασμένα πλοία Doha Class!

Προφανώς, αυτό αφορά κάποιο από τα πλοία 2,3 ή 4 που αυτή τη στιγμή βρίσκονται στην Ιταλία σε διάφορες φάσεις κατασκευής. Το αν προσφέρουν 1 ή 2, δίνει ευελιξία στην ελληνική πλευρά, καθώς μετά θα απομένουν μόνο 2 ή 3 πλοία για κατασκευή στην Ελλάδα.

Χωρίς να το έχουμε επιβεβαιώσει, οι Ιταλοί μάλλον προσφέρουν μια “τίμια” τιμή, πάντα σε συνεννόηση με τους Καταριανούς. Δηλαδή, τις δίνουν στην τιμή που αγοράστηκαν τα πλοία από το Κατάρ. Περισσότερα δεν μπορούμε να γράψουμε για τους όποιους οικονομικούς όρους, γιατί είναι λεπτομέρειες που ακόμη βρίσκονται υπό διαμόρφωση προφανώς.

 Έτσι  το Πολεμικό Ναυτικό θα μπορούσε να παραλάβει 1 ή 2 υπερσύγχρονα πλοία, με δυνατότητα βολής πυραύλων ASTER 30 εντός του 2022 και του 2023 (λογικά με λίγη προσπάθεια ένα εντός του 2022 και άλλο ένα εντός του 2023). Η διαμόρφωση φυσικά που έχει επιλέξει το Καταριανό Ναυτικό δεν μπορεί να αλλάξει, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως είναι από τα πλέον ικανά πλοία σε αυτό το μέγεθος. Όπως έχουμε αναφέρει, πρέπει να το θεωρούμε φρεγάτα κι όχι κορβέτα.

H Al-Zubarah ή Doha Class είναι το πλοίο πάνω στο οποίο θα βασιστεί η αναγέννηση του καταριανού ναυτικού. Η Fincantieri σχεδίασε μια μικρή Bergamini, κρατώντας το εξαιρετικό ραντάρ KRONOS AESA μαζί με 16 επιφανείας-αέρος ASTER 30. Φυσικά, υπάρχει και το RAM, ενώ το πλοίο μπορεί να φιλοξενήσει ελικόπτερο ΝΗ90 (άρα και ΜΗ-60R χωρίς κάποιο πρόβλημα).

Η πληροφορία που έχουμε είναι πως το Κατάρ δεν έχει πρόβλημα να παραλάβει λίγο αργότερα τα πλοία του, παραχωρώντας άμεσα δυο από αυτά στην Ελλάδα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Κατάρ έχει ομαλοποιήσει τις σχέσεις του με τη Σαουδική Αραβία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ η Τουρκία, πάντα στενά συνδεδεμένη με το Κατάρ, ελπίζει σε λίγη “συμπόνοια” από τη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ. Γενικά οι Άραβες ήταν πάντα επιφυλακτικοί απέναντι στην Τουρκία, και μια τέτοια κίνηση από το συνήθως φιλελληνικό Κατάρ δεν πρέπει να μας ξενίσει. 

Όταν επιβεβαιωθεί η πληροφορία αυτή (που ήδη έχουμε αρκετές διασταυρώσεις πριν τη δημοσιεύσουμε), σημαίνει πως η Fincantieri έχει πάλι έναν πολύ δυνατό άσσο στο μανίκι της. Ούτως ή άλλως, η πρότασή της κοιτούσε στα “μάτια” την γαλλική πρόταση, και ήταν πολύ ανταγωνιστική σε τιμή από όλες τις προτάσεις σε αυτή τη φάση. Δεν γνωρίζουμε ακριβές κόστος των 2 x Doha Class, αλλά μην ξεχνάμε πως τα πλοία εξοπλίζονται με 16 ASTER 30…

Κάτι που πρέπει να σημειώσουμε είναι πως η Doha Class δομήθηκε με βάση τις αμερικανικές αντιλήψεις για ανθυποβρυχιακό πόλεμο, με όλο τον ASW αγώνα να γίνεται από το οργανικό ελικόπτερο. Άρα στερείται σόναρ κύτους (υπάρχει ένα αποφυγής ναρκών) όπως και κάποιο συρόμενο. Αλλά μπορεί πολύ εύκολα να πάρει ένα συρόμενο VDS όπως το CAPTAS-2. To CMS του πλοίου μπορεί να ενσωματώσει οποιοδήποτε sonar της THALES σχετικά γρήγορα και οικονομικά.

Όπως σας είχαμε προειδοποιήσει, υπάρχει σασπένς στη δεύτερη φάση επιλογής φρεγατών από το Πολεμικό μας Ναυτικό. Η Ελληνική Σημαία, είναι τιμή να την φορέσει μια κλάση πολεμικών πλοίων. Θα δούμε ελπίζουμε απάντηση κι από τους υπολοίπους, αν και οι Ιταλοί, αν συνδυάσουν την προσφορά με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, έχουν ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη. Επίσης, πολύ θα θέλαμε να μάθουμε τι άλλο έχει προσφερθεί στην Ελλάδα, και δεν το ξέρουμε… Αλλά θα το μάθουμε! 

ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: