ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Τετάρτη 14 Ιουνίου 2023

Στον όμιλο Γκριμάλντι καταλήγει το 67% του λιμένα Ηρακλείου

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Απόψε στις 9 εκιά στην Κρήτη μην ξεχάσετε όσοι τον ψηφίσατε να βγείτε στα μπαλκόνια και να χειροκροτήσετε την κυβέρνηση Μητσοτάκη που πούλησε το λιμάνι Ηρακλείου για να έχει λεφτά να λαδώνει τους δημοσιογράφους. Είναι παλιό το κόλπο προκειμένου να ξεπουλήσει κάποιος κάτι.....το απαξιώνεις για να κάνεις την κοινή γνώμη να πει....να το δώσουμε να ξεμπλέξουμε. Έχουν πουλήσει τα χρυσαφικά...τα ασημικά....και τώρα πουλάνε τα χάλκινα. Στην Ελλάδα και στους Έλληνες δεν θέλουν να ανήκει τίποτε! Τα ξενοδοχεία όλα σε ξένα κεφάλαια, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια στους ξένους, ακόμα και στα ξενοδοχεία θα δουλεύουν ξένοι. Για ποιον τουρισμό μιλάμε;;


Με προσφορά ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι, που ελέγχει το 100% των Μινωικών Γραμμών, αποκτά δεύτερο ελληνικό λιμάνι διεθνούς ενδιαφέροντος. Η οικονομική προσφορά του ιταλικού ομίλου διαμορφώνει την αποτίμηση του μεγαλύτερου λιμανιού της Κρήτης (για το 100% δηλαδή του μετοχικού κεφαλαίου) στα επίπεδα των 120 εκατομμυρίων ευρώ. Υπενθυμίζεται πως ο ίδιος επενδυτής απέκτησε προ μηνών και το 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας έναντι τιμήματος 84 εκατομμυρίων. Η προσφορά για το Ηράκλειο είναι πολλαπλάσια της δίκαιης αποτίμησης που έγινε από ανεξάρτητο εκτιμητή για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ και σχεδόν διπλάσια από αυτήν του άλλου υποψηφίου, της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ/ΑΒΙΑΡΕΠΣ, αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», ο όμιλος Γκριμάλντι αναμένεται να επενδύσει μεσοπρόθεσμα και στα δύο λιμάνια επιπλέον 10-20 εκατομμύρια προκειμένου να τα αναβαθμίσει ενεργειακά, ηλεκτροδοτώντας τα με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ώστε να ελαχιστοποιήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμά τους, ενώ παράλληλα θα προχωρήσει και στον εκσυγχρονισμό των υποδομών, του μηχανολογικού και άλλου εξοπλισμού τους. Ητοι, η όψιμη είσοδός του στα ελληνικά λιμάνια ισοδυναμεί με επένδυση της τάξης των 180 εκατ. ευρώ, τα περισσότερα εκ των οποίων (164 εκατ.) αποτελούν έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ.

Οπως και στην περίπτωση της Ηγουμενίτσας έτσι και στο Ηράκλειο το τίμημα που προσφέρθηκε υπερβαίνει μακράν τις προσδοκίες της αγοράς. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα προ φόρων αποτελέσματα της χρήσεως 2022 διαμορφώθηκαν σε 3,77 εκατ. Το τίμημα, δηλαδή, είναι 31 φορές υψηλότερο από τα κέρδη EBITDA.

Ο ιταλικός όμιλος προ μηνών απέκτησε και το 67% του λιμένα Ηγουμενίτσας καταβάλλοντας το ποσό των 84 εκατ. ευρώ.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής, μετά την ανακήρυξη του ομίλου Γκριμάλντι ως προτιμητέου επενδυτή από το Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ τη Δευτέρα, θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο, αφού απαιτείται η υποβολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση και η κύρωση της παραχώρησης από τη Βουλή. Θα γίνει, δηλαδή, πιθανότατα προς τα τέλη του τρέχοντος έτους.

Μιλώντας αποκλειστικά στην «Κ» στα τέλη Μαρτίου ο επικεφαλής του ομίλου, Εμανουέλε Γκριμάλντι, τόνισε ότι «όπως και στην Ηγουμενίτσα έτσι και στο Ηράκλειο είμαστε εκ των βασικών πελατών. Οπότε το να εξασφαλίσουμε πως το λιμάνι δεν θα πέσει στα χέρια ενός επενδυτικού σχήματος που προσβλέπει σε υπεραξίες σε ορίζοντα πέντε – επτά ετών αυξάνοντας τα τέλη ελλιμενισμού, για να δείξει έσοδα και κερδοφορία και να μεταπωλήσει μετά το λιμάνι, είναι για εμάς σημαντικό κίνητρο. Υπό μία θεώρηση, εξαγοράζοντας τα λιμάνια ελέγχουμε και τα κόστη μας, και μαζί τα κρατάμε ανταγωνιστικά και για τις υπόλοιπες ελληνικές εταιρείες. Είναι εξάλλου σημαντικό για εμάς τα λιμάνια που χρησιμοποιούμε να έχουν τις καλύτερες δυνατές υποδομές και να προσφέρουν τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες, γιατί αυτό είναι προς το συμφέρον της πελατείας μας». Υπενθυμίζεται ότι η θυγατρική του ομίλου Γκριμάλντι, η ελληνική ακτοπλοϊκή Μινωικές Γραμμές, αποτελεί τον έναν από τους δύο μεγαλύτερους παίκτες στην ελληνική ακτοπλοΐα πραγματοποιώντας δρομολόγια από την Κρήτη στον Πειραιά με έδρα το Ηράκλειο, ενώ παράλληλα η μητρική της δραστηριοποιείται στις γραμμές της Αδριατικής από την Ηγουμενίτσα και την Πάτρα. Τόσο στην Αδριατική όσο και στο Αιγαίο ανταγωνίζεται άμεσα την Attica Group και την ΑΝΕΚ, έχοντας μικρό προβάδισμα στα μερίδια των γραμμών στην Αδριατική και σχετική ισορροπία σε αυτές της Κρήτης.

Ο όμιλος Γκριμάλντι διεθνώς ελέγχει ένα στόλο με περισσότερα από 130 πλοία που δραστηριοποιούνται τόσο στις επιβατικές και οχηματαγωγές μεταφορές, όσο και στις μεταφορές καινούργιων αυτοκινήτων (car carriers) και εμπορευμάτων, ενώ παράλληλα έχει μερίδια ή παραχωρήσεις σε αριθμό τερματικών λιμενικών σταθμών στην Ιταλία και αλλού.

ΠΗΓΗ

2 σχόλια:

ΑΡΡ είπε...



Πιατή αντιγραφή της εθνομειοδοτικής υστεροβυζαντινής κατρακύλας. ¨ολο το Αιγαίο και τα λιμάνια σε Βενέτους ούτε καν σε Γενουάτες.¨ Ώσπου ενέσκηψαν αι σφήκες, αι ¨θεόσταλτοι¨ ασιατικαί ορδαί.

Ανώνυμος είπε...

Καλό μεσημέρι , ο υποβιβασμός του λιμένα Ηρακλείου έχει ξεκινήσει από την εποχή του Σημίτη και όχι μόνο . Ένα τεράστιο παραλιακό μέτωπο αναξιοποίητο . Ούτε μια παιδική χαρά μέσα μόνιμη την προκοπής ή δυο αλμυρίκια με μερικά παγκάκια για σκιά + ούτε μια μικρή αγορά και ποδηλατόδρομο . Πολλά κτίρια αναξιοποίητα (πχ η απεντόμωση επίπλων της νομαρχίας κα , θα αξιοποιηθούν από τον Γκριμάλντι σίγουρα - τι λέει ο εμπορικός σύλλογος για το εμπορικό κέντρο που θα προσπαθήσει να κάνει μέσα?) . Επί χρυσού πασοκ είχαν αντιδικία δήμος -ΟΛΗ ποιος θα χρησιμοποιεί την μια καφετέρια που είχε μείνει στο 1980 ντεκόρ . Μπορεί ο δήμος να ήταν επί το πλείστον πασοκ , ο ΟΛΗ ήταν στο αντίπαλο στρατόπεδο όπως τα μοιράζουν . Θυμάμαι χαρακτηριστικά περίπτωση λίγο μετά τους ολυμπιακούς που είχαν ξαναχαλάσει οι γερανοί μεγάλο διάστημα . Σε μια παρέα έλεγε γνωστός ότι είχε έρθει πλοίο με σίδερα και επειδή δεν τους έφτιαχναν γρήγορα τους γερανούς γιατί δεν είχαν λεφτά πλήρωσαν ρήτρα στο Ιταλικό πλοίο 30.000 το μήνα όσους μήνες ήταν φορτωμένο εδώ και δεν μπορούσε να φύγει , ο πατέρας του είχε σαλτάρει από τα νεύρα . Σοβαρότης μηδέν , επένδυση σοβαρή δεν θα κάνει , μόνο ανανεώσιμες είδα στην ανακοίνωση . Η Ευρωπαϊκή ένωση δεν βλέπει καρτέλ και τράστ με τους αιθέρες μας στην aegean και τις θάλασσες στον Grimaldi . Μια που έκανα μικρός κωπηλασία πριν 2-3 χρόνια είχε ακόμη μέσα ένα γυμναστήριο για τον κωπηλατικό μαζί με τα σκιφ . Επειδή πήγαιναν πολλοί για γυμναστική και γραφόταν κάνοντας τρέξιμο στον μώλο και όργανα στο κλειστό εκεί πιο φθηνά από τα κοντινά γυμναστήρια το globalgym έκανε ιστορία και το έκλεισε να μην έχει ανταγωνισμό από ότι ξέρω . Τώρα αν κάνει ο νέος ιδιοκτήτης γυμναστήριο ? Σουρεαλιστικές στιγμές .
Τι έλεγες ότι θα είναι ασύμφορο να ταξιδεύουμε σε άλλα νησιά οι Έλληνες ?
Πάντως πολλοί τον σιχαίνονται τον Πουθουκούλη , είχαμε μεγάλη βοήθεια του κοινού .
kakos04