ΛΥΚΑΣΤΡΟΣ :
Κανονικά αυτό το άρθρο ΕΔΩ πρέπει να διαβαστεί, αλλά θα προσπαθήσω να παραθέσω κάποια καίρια σημεία για όσους δεν έχουν χρόνο.
Πάμε να δούμε τι αποφεύγουν να μας πουν τα mainstream media για το αεροσκάφος 5ης γενιάς.
🔷 Το κόστος των 20 F35 ανέρχεται κάπου στα 3,5 - 4 $bil (3 $bil 2020). Αφαιρώντας τα SSI το κόστος μάλλον θα κυμανθεί κάπου στα 3,2 $bil.
🔷 Στην LoA μάλλον δεν θα περιλαμβάνονται όπλα (ακόμα εκκρεμεί η LoA για τα όπλα των F16).
🔷 "Το πιο σημαντικό όμως δεν είναι το κόστος προμήθειας αλλά το κόστος υποστήριξης." "το μέσο κόστος ώρας πτήσεως (ΚΩΠ) του F-35 (-A/B/C) για το έτος 2020 είναι σχεδόν 42000$, ενώ ειδικά για το F-35Α είναι σχεδόν 38000$". "Για λόγους σύγκρισης, από την υπόψη αναφορά προκύπτει ότι το μέσο ΚΩΠ του F-16 είναι ιστορικά περίπου 22.000$.".
🔷 Ο κινητήρας F135 παρουσιάζει κάποια προβλήματα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να παράγει την απαιτούμενη ισχύ, ψύξη και ώση. Η λύση θα δωθεί με την αναβάθμιση του F135, η οποία όμως θα ξεκινήσει στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, με το κόστος να επωμίζεται στους χρήστες.
Οι F135 των ελληνικών F35 δεν θα έχουν δεχθεί αυτήν την αναβάθμιση, αφού οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν απ' το 2028 και το αεροσκάφος θα είναι τελικά της έκδοσης TR-3 και όχι Block 4.
🔷 Οι Καναδοί υπολόγισαν πρόσφατα το ΚΩΠ των δικών τους F35 στα $50.000.
🔷 "Αγνοώντας τον πληθωρισμό για λόγους απλοποίησης, προκύπτει ότι το συνολικό κόστος σε βάθος χρόνου, δηλαδή το κόστος αρχικής επένδυσης (3,2 δισ. $) και χρήσης (20 Α/Φ επί 400 εκατ. $ μείον το κόστος υποστήριξης έως το 2033), ξεπερνά κατά πολύ τα 10 δισ. $ για τα 20 Α/Φ, χωρίς χωρίς να λαμβάνονται υπόψη ενδεχόμενες αναβαθμίσεις κινητήρα, λογισμικού κλπ.".
🔷 Οπλισμός F-35 A JSOW: Δεν γνωρίζουμε κάτι σχετικά με την πρόθεση/ χρόνο πιστοποίησης. SDB II: Δεν υπάρχει προθέσεις πιστοποίησης στα Α, παρά μόνο στα B & C. JASSM: Δεν έχει ακόμα πιστοποιηθεί στα F-35 A.
🔷 Εύλογα ερωτήματα σχετικά με το γιατί δεν έχουν αγοραστεί ακόμα JASSM για τα ελληνικά F16, αφού τα F16 άλλων χρηστών μπορούν να βάλλουν τέτοιους πυραύλους.
🔷 "Αρκετοί αφήνουν να εννοηθεί ότι τα Α/Φ της ΠΑ θα παραδοθούν σε Block 4. Όμως αυτό είναι αναληθές, καθώς όπως είχε πει ο Gregory Ulmer, Executive Vice President της LM Aero, όταν είχε επισκεφτεί την Ελλάδα: “The configuration Greece will get is what’s called the TR-3 and that and that will host Block 4 content.".
🔷 Τα MDL (Mission Data Load) που αποτελούνται απ' τα MDF (Mission Data Files) είναι απαραίτητα για την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων του F35. Ελάχιστοι χρήστες, όπως αναφέρει το άρθρο, έχουν αναπτύξει δικά τους εργαστήρια για την δημιουργία τέτοιων αρχείων, καθώς το κόστος είναι υψηλό. Και πάλι όμως αυτά τα εργαστήρια βρίσκονται σε αμερικανικό έδαφος, πράγμα που σημαίνει πως υπάρχει και ο ανάλογος αμερικανικός έλεγχος.
"Είναι πασιφανές ότι το F-35 προορίζεται κυρίως για νατοϊκή χρήση, ενώ η αξιοποίησή του εναντίον ενός νατοϊκού συμμάχου (όπως η Τουρκία) φαίνεται να είναι εκτός πραγματικότητας."
🔷 Για να αξιοποιηθεί το αεροσκάφος απαιτούνται ειδικοί κωδικοί. Αυτοί δίνονται μόνο απ' τους Αμερικανούς.
🔷 Σύμφωνα με "τον Επισμηναγό (Ι) ε.α. Στέφανο Καραβίδα (ο οποίος έχει εικόνα του προγράμματος από την οπτική γωνία των ΗΑΕ όπου εργάζεται πλέον, ενώ έχει πει επί λέξει ότι “εάν δεν επιθυμεί ο κατασκευαστής, αυτό το αεροπλάνο δεν παίρνει μπροστά”).".
Συμπερασματικά, το αεροπλάνο μπορεί να έχει τον πιο εξελιγμένο υπολογιστή, το πιο εξελιγμένο ραντάρ, τα πιο εξελιγμένα IRST, αλλά το μεγάλο του μειονέκτημα είναι πως πρακτικά ακόμα και εάν δώσεις 10 δις, ποτέ δεν θα γίνει κτήμα σου, αφού ακόμα οι κωδικοί για την λειτουργία του δίνονται μόνο απ' τους Αμερικανούς.
Πρακτικά θα έχουμε πληρώσει μια μηχανή, επιτομή της τεχνολογίας, που η ελληνικότητα της θα σταματά στο σημαιάκι και τα ελληνικά F16 δίπλα της θα θεωρούνται αμιγώς ελληνικά. Εάν, η Τουρκία δεν συνεχίσει την στροφή της προς την Ευρασία, τα ελληνικά F35 ποτέ δεν θα είναι ανεξάρτητα να δράσουν εναντίων της Τουρκίας βάσει των εθνικών σχεδιασμών. Τα ΚΩΠ είναι τεράστια ακόμα και για πετρελαιάδες. Η ελληνική έκδοση θα είναι η TR-3 και όχι η block 4. Οι κλάδοι των ενόπλων δυνάμεων θα υποστούν οικονομικό στραγγαλισμό για να διατηρούνται 11 F35 απ' τα 20 σε υπηρεσία.
Το ΠΝ δεν θα έχει πλώρες. Ο στρατός δεν θα είναι σύγχρονα ΤΟΜΠ και ΤΟΜΑ. Το πυροβολικό θα αντιμετωπίσει σημαντικά προβλήματα και η αεροπορία θα παλεύει να κράτηση σε πτητική κατάσταση τα μεταγωγικά και τα λιγοστά ΑΣΕΠΕ που ακόμα η αναβάθμιση τους εκκρεμεί. Τα επίγεια Α/Α κάποια στιγμή θα αντικατασταθούν, όπως κάποια στιγμή και τα επίγεια ραντάρ. Μέχρι τότε τα F35 θα παριστάνουν τα AWACS στην θέση των erieye/ globaleye.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου