Αρχή σοφίας ελληνικών ονομάτων επίσκεψις.
Γράφει ο ΛεξιΘήΡ :
ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟΝ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ (20)
1) Διατί αι φρένες των αρχαίων τοποθετούνται εις το διάφραγμα;
2) Λέγεται και ατασθαλία.
3) Αρετή πώς ετυμολογείται και ποια η αρχική σημασία της;
4) Αέναος, τί ακριβώς σημαίνει;
5) Αυτός ¨γλάρωσε¨ λέμε. Πόθεν προήλθε η παρεφθαρμένη αυτή λέξις και η σημασία της.
6) Ποια αρχαιοελληνική λέξι υποκρύπτουν τα παρεφθαρμένα ¨μεράκ-ι¨ και ¨μερακ- λής;¨
7) Σωτηρία και βοήθεια: ποια τα συνθετικά αυτών των λέξεων;
8) Αγαθός: Πώς ετυμολογείται;
Οι απαντήσεις από το προηγούμενο Νο (19) ΕΔΩ.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Αι απαντήσεις του Λεξιθήρος.
1) Ίνα ως έδρα της σκέψεως και της λογικής η φρόνησις αυτή (φρένες) επιτηρή καλύτερα το θυμοειδές-συναίσθημα (καρδιά). Διότι όταν τοποθετείται όπως τώρα η έδρα αυτή εις την κεφαλήν η εποπτεία αυτή ασκείται, εκ του μακρόθεν και άρα πλημμελώς, με αποτέλεσμα τον ευτροφισμόν κυρίως του θρησκευτικού συναισθήματος εις βάρος του μέτρου και της ψυχοπνευματικής του ανθρώπου ισορροπίας και σταθερότητος.
2) Η παρεφθαρμένη της ¨ατσαλιά.¨
3) Αρετή όπως αρε(σ)τή.
4) αέναος. ο αεί +νέος.
5) ¨γλαρώνω¨ (=μαλακώνω στην όψι προ του ύπνου) < ιλαρώνω, ιλαρός και χ-λιαρός, χ-λ-ωρός (= μαλακός επί φυτών).
6) ¨μεράκι ¨ (και μερακ-λής) εκ του ¨ ίμερος,¨ > ιμεράκι > μεράκι.
7) Σωτηρία < σώον + (δια) τηρ-ώ τινα. βοήθεια < εις βοήν(έκκλησιν βοηθείας) + θέ-ω (σπεύδω).
8) Αγαθός, ο άγα-ν + θ-ελκτικός, ο αξιαγάπητος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου