ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟΙΧΕΙΏΔΗ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ
(Της εκπαιδευτικής μας σειράς για αρχάριους "Πόσο θα μας κοστίσει η "Πράσινη Ανάπτυξη" του Ελλαδα2.0 αλα Γεραπετρί").
Τα δεδομένα του προβλήματος:
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, σήμερα στην Ελλάδα κυκλοφορούν 5.247.295 αυτοκίνητα όλων των τύπων. Τα 5.000.000 από αυτά είναι ΙΧ ή ΔΧ αυτοκίνητα σαν αυτά που οδηγούμε οι περισσότεροι κάθε μέρα, και τα υπόλοιπα φορτηγά, ειδικά μηχανήματα κλπ.
Έστω τώρα ότι μας την "καρφώνει" σε όλους/ες να τα αποσύρουμε όλα και να τα αντικαταστήσουμε με ηλεκτρικά. Ας πούμε με μέσης κατηγορίας, επιπέδου Nissan Leaf (με 40kWh μπαταρία, που αρκεί για διαδρομές 300km το πολύ). Τουτού που κοστίζει σήμερα γύρω στα 30.000 ευρώ, μαζί με το τασάκι του κιτ καπνιστή (Τα Τesla των 120.000,€ θα δημιουργήσουν πρόβλημα στο κομπιουτεράκι, οπότε για τεχνικούς λόγους, παραλείπονται εδώ). Κάθε αυτοκίνητο στην Ελλάδα θα διανύει κατά μέσο όρο περίπου 100km κάθε μέρα. ( Η μπαταρία κοστίζει κάτι τις λιγότερο από το αυτοκίνητο και πρέπει να αλλάζει κάθε 5 χρόνια ή κάθε 100.000km).
Αριθμητικό πρόβλημα 1 (Τεκμηρίωση των δεδομένων του προβλήματος 1) :
Απάντηση:
Το κόστος αυτής της αντικατάστασης, θα φτάσει τα 150δισ ευρώ στην πρώτη πενταετία Δηλαδή το πενταπλάσιο από όσα θα επιδοτηθεί ή δανειστεί η εθνική οικονομία από τα κορονοϊοπακετα για να τα κάνουμε όλα Πράσινη Ανάπτυξη, ένα πράμα Για την δεύτερη πενταετία γίνονται ακόμα έρευνες που θα τα βρούμε και που θα ανακυκλώνουμε τόσες μπαταρίες. Μετά, έχει ο Θεός.
Αριθμητικό πρόβλημα 2: (Τεκμηρίωση των δεδομένων του προβλήματος 2 )
Πόση ηλεκτρική ενέργεια απαιτείται (σε GWh) για να κινηθεί αυτός ο στόλος και πόση εγκατεστημένη ισχύ σε ΑΠΕ θα απαιτηθεί για την παραγωγή της (σε GW).
Απάντηση:
Κάθε μέρα, θα καταναλώνεται από αυτά τα τούτου ηλεκτρική ενέργεια ίση με 66.666.666kWh (δεν φταίω εγώ για το διαβολικό αποτέλεσμα, τόσο όμως μου βγάζει, μα την Παναγία ) που την κάνω ίση με 66,7GWh περίπου για να μην τρομάξει κανείς/καμιά από αυτό το μέγεθος.
Άρα θα απαιτηθεί πρόσθετη εγκατάσταση ισχύος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ (παράγουν περίπου 6 ώρες την ημέρα εκτός περιόδων καύσωνα, άπνοιας, χιονιά και αργιών) ίση με 66,7/4= 16,675GW
(Σήμερα έχουμε συνολική εγκατεστημένη ισχύ από ΑΠΕ (ανεμογεννήτριες, φωτοβολταϊκα και υδροηλεκτρικά), φυσικό αέριο, κάτι με μαζούτ στα νησιά και λιγνίτη περίπου 19GW. Απαιτούνται να λειτουργούν max τα 8GW σε συνθήκες καύσωνα, συνήθως τα 4-5GW).
Αριθμητικό Πρόβλημα 3 :
Πόσο κοστίζει ένα "γέμισμα" ενός τέτοιου αυτοκινήτου σήμερα και πόσο κόστιζε μια διαδρομή 100km τον Μάιο και πόσο τον Αύγουστο του 21;;
(Τιμή χρέωσης σε δημόσιο σταθμό ανά kWh τον Μάιο του 21 (με 57,€/MWh στην χονδρική ρεύματος), στα 0,15€/kWh. Αντίστοιχα τον Αύγουστο, με τιμή χονδρικής ρεύματος στα 117€, στα 0,30€)
Απάντηση:
Σήμερα ένα γέμισμα θα κόστιζε 12€
Τον Μάιο τα 100km θα απαιτούσαν 1,5€
Τον Αύγουστο η ίδια διαδρομή θέλει 3€.
Αριθμητικό πρόβλημα 4:
Πόσο θα μας κοστίσει να εγκατασταθούν ανεμογεννήτριες για να κινηθεί αυτός ο στόλος αυτοκινήτων? (Κάθε εγκατεστημένη ανεμογεννήτρια ισχύος 1,5ΜW, κοστίζει "τουτ κομπρι"και με το κλειδί στο χέρι 1.200.000€) Πόσο αυτό θα επηρεάσει την τιμή της παραγωμενης kWh (μια ανεμογεννήτρια αποσβένεται στον χρόνο ζωής της, που είναι τα 20 χρόνια);;
Απάντηση:
Ευκολάκι! Θα χρειαστούν να εγκατασταθούν 11.113,3 ανεμογεννήτριες ακόμα. Θα κοστίσουν περίπου 1,3 τρισ € (για την ακρίβεια 1.313.339.999.999,99€) .Η σημερινή τιμή kWh θα πενταπλασιαστεί περίπου, αφού το ετήσιο κόστος απόσβεσης αυτών των μηχανών φτάνει τα 65δισ, που θα επιβαρύνουν την κατανάλωση. Έτσι η διαδρομή των 100km θα κοστίζει τότε γύρω στα 15€ και το "γέμισμα" 45€
Αριθμητικό πρόβλημα 5:
Η ενεργειακές ανάγκες στην Ελλάδα σήμερα για κίνηση είναι το 12% των συνολικών (το υπόλοιπο 16% αφορά εφαρμογές ηλεκτρισμού και το 72% ανάγκες για θέρμανση και καύσιμα βιομηχανίας). Πόσο θα μας κοστίσει να τα λειτουργήσουμε όλα με ΑΠΕ;;
Απάντηση:
Δεν φτάνουν τα ψηφία στο κομπιουτεράκι μου για να κάνω τις πράξεις!!!
Τι δεν καταλαβαίνεις ακριβώς;; Το παιδί σκίζει στην αριθμητική!
Α και πού είστε ... Δεν
γέννησα κανένα νούμερο από το κεφάλι μου. 5 χρόνια η εγγύηση μπαταρίας
για το "οικονομικό" Leaf. 8 χρόνια στα πολύ πιο ακριβά μοντέλα.
5 σχόλια:
Έχει κι άλλο.
Η "ταχεία" φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινητου απαιτεί 87 Αμπέρ (ασυμφορο για σπίτι) και κρατάει μισή ώρα. (Βλακωδες για βενζινάδικο.)
Δηλαδή, θα πηγαίνεις με το Τέσλα Αθηνα-Θεσσαλονικη, θα σταματάς στον Κορινο για φόρτιση, και θα λες του μάστορα να πιάσει και δύο τσιπουρα, να περάσει το μισάωρο.
Τεχνολογία, όχι αστεία!
Αν καταλαβα καλα οσοι πουλανε τσιπουρο θα ζησουν οι αλλοι θα πεθανουν χρυσοπληρωνοντας την καθαρη ενεργεια,αρα τι κανουμε εμεις θα πουλαμε τσιπουρο!!
Ναι αλλα αυτοι που κυβερνουν ειναι μεγαλα αλανια τζαμπα εχουν τα πτυχια και η θα ανεβασουν τους φορους στο τσιπουρο η θα το απαγορεψουν.
Οποτες σακουλευομαστε τη φτιαξη και βγαινουμε στο κλαρι που λεει και ο Τσιφορος αρα?
Αρα γινομαστε DUKES πατριωτες και δεν μας νοιαζει τιποτις θα γινουμε ΤΕΝΕΣΙ.
Με τα παρανομα αποστακτηρια μας ελευθεροι στα δαση και να τα παστελια και να τα λουκουμια η κυρα Θοδοσενα.
Λυκαστρε συμφωναεις η το παραγαμησα στην αναλυση να ματο θεο ενας απο το Harvard μου τα ειπε ολα!!!!!!!!!!!!
Φίλε ΝΙΚΑΝΔΡΙΚ δεν χρειάζεται να ρωτάς το ξέρεις πως συμφωνώ. Μπαι δε γουέι θέλω από το καλό το τσίπουρο ή μάλλον αγιασμόνερο.Τις επόμενες μέρες σούρχομαι Καβάλα και μετά θα πάω Λήμνο.
Στην μαθηματική μου τιμή...δεν υπάρχει καλύτερη και αγνότερη ενέργεια από το...τσίπουρο.
Να κάνουμε και λίγη στοιχειώδη γεωγραφία. Με πράσινα οι θέσεις που προβλέπονται να εγκατασταθούν νέες ανεμογεννήτριες. Με κίτρινα οι εγκατεστημένες. Στην ξηρά αυτές.
https://prnt.sc/1qg00aq
" Δηλαδή, θα πηγαίνεις με το Τέσλα Αθηνα-Θεσσαλονικη, θα σταματάς στον Κορινο για φόρτιση, και θα λες του μάστορα να πιάσει και δύο τσιπουρα, να περάσει το μισάωρο."
Μάστορα με βάζεις σε πειρασμό..να πάρω Τέσλα και να κάνω την διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη μόνο και μόνο για τα μισάωρα με τα...τσίπουρα.!! χα χα χα
Κερναω τσιπουρο σε περιμενω εγω παντως το μοναδικο τσιπουρο που ηπια και δεν με πειραξε ηταν απο ενα παππου ομογενη(ρωσοποντιο) οταν δουλευα μαζι τους το οποιο ηταν τριπλη αποσταξης απο οτι ελεγε αφου αυτος ηταν υπευθυνος στο καζανι.
Δημοσίευση σχολίου