FREMM και φήμες.
Το ιστολόγιο προβληματίζεται από το γεγονός ότι οι φήμες για παραχώρηση στο ΠΝ δύο FREMM του ιταλικού ναυτικού, μάλλον εκπορεύονται από την Ελλάδα και επιστρέφουν εδώ από τα ιταλικά μέσα ενημέρωσης, παρά αποτελούν ρεαλιστικές συζητήσεις στην Ιταλία.
Είναι γεγονός ότι η FREMM είναι το πλοίο που πάντα ήθελε το ΠΝ. Βέβαια, αν δούμε τη διαμόρφωση της γαλλικής έκδοσης στην οποία είχε καταλήξει το 2009, τότε προκύπτει ότι η Bergamini είναι σχετικά υποεξοπλισμένη. Πέραν των +16 vls που πρέπει οπωσδήποτε να τοποθετηθούν, πρέπει να ξεκαθαριστεί το τί θα γίνει με την πιστοποίηση των camm και camm-er στον sylver. Στο site της mbda είναι εδώ και καιρό αναρτημένο ότι οι camm μπορούν να τοποθετηθούν σε τετράδες εντός ενός κελιού του sylver.
Ωστόσο, δεν έχει δημοσιευθεί κάποιο χρονοδιάγραμμα για την πιστοποίηση των camm, ούτε φαίνεται να είναι το όπλο επιλογής των PPA. Άρα μένει το ερώτημα ποιος θα επιβαρυνθεί με το κόστος πιστοποίησης. Το ιταλικό ναυτικό;; Ο χρήστης που πρώτος θα το ζητήσει;;
Το δεύτερο ζήτημα είναι το ραντάρ. Το Kronos Grand Naval είναι ένα ικανότατο ραντάρ, μαζί με το seafire τα καλύτερα του διαγωνισμού. Μπορεί, όμως, το ΠΝ να δεσμευτεί για τα επόμενα 40 χρόνια σε ένα περιστρεφόμενο και σχετικά παλιάς τεχνολογίας ραντάρ;; Σ αυτό το ζήτημα πολλοί απαντάνε με χαρακτηριστική ευκολία ότι μπορούμε να τοποθετήσουμε στις FREMM το σύγχρονο ραντάρ των PPA. Ωστόσο κάτι τέτοιο, ακόμα και αν είναι τεχνικά εφικτό, χρειάζεται μελέτη και η μελέτη απαιτεί τα αντίστοιχα κονδύλια. Είμαστε σε θέση;;
Τέλος, έχω τοποθετηθεί και στο παρελθόν για τις FREMM. Έχει μειονεκτήματα με το κυριώτερο ότι πρόκειται για σχεδίαση 20ετίας. Ωστόσο, έχει το απαιτούμενο εκτόπισμα ώστε να διαμορφωθεί στις απαιτήσεις του ΠΝ, με το βλέμμα στην Αν. Μεσόγειο. Κρίσιμο, επίσης, πλεονέκτημα είναι η συμβατότητα των συστημάτων με την κορβέτα που θα προκύψει από την EPC που φήμες θέλουν να έχει ως βάση την doha class.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου