ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ : Εννοείται η λέξη "διαγωνισμός" είναι παντελώς άγνωστη για τα φιντάνια μας. Κάποιος να τους πει πως η Embraer φτιάχνει το C-390. Το εξετάσαμε και ακούσαμε την προσφορά τους και δεν μας κάνει;; Η λέξη "διαγωνισμός" μαζί με άλλες λέξεις είναι απαγορευμένη. Διότι Πιλαρς σημαίνει θυσίες και δώρα εξευμενισμού, ιδιαίτερα μετά που μας άφησαν να πάρουμε τις FDI..Αυτό που κλάδος αποφασίζει αγορά συστήματος με απευθείας ανάθεση, προσπαθεί να το επιβάλει σε 2ο κλάδο αλλά τελικά τρώει παπάρι δεν έχει ξαναγίνει. Αυτές είναι επικές ιστορίες να τις λέμε στα εγγόνια μας.
Στην προμήθεια καινούργιων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130J στρέφεται πλέον η Αθήνα καθώς η έρευνα αγοράς για μεταχειρισμένα δεν απέδωσε τα προβλεπόμενα αποτελέσματα.
Στο στόχαστρο του Αεροπορικού Επιτελείου βρίσκονται και τα C-130 Hercules, αντίστοιχα με αυτά που διαθέτει η Πολεμική Αεροπορία, ωστόσο, στρατιωτικές πηγές αναφέρουν ότι οι πιθανότητες να βρεθούν μεταχειρισμένα αεροσκάφη σε καλή κατάσταση είναι λιγοστές.
Στενεύουν τα περιθώρια
Στα τέλη Μαρτίου, η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων έστειλε επίσημη επιστολή στην αμερικανική κυβέρνηση με την οποία ζητούσε να ενημερωθεί για το κόστος και τη διαθεσιμότητα τεσσάρων καινούργιων ή μεταχειρισμένων μεταγωγικών C-130H/J.
Είχαν προηγηθεί επαφές με την Ιταλία, τη Μεγάλη Βρετανία και την Αυστραλία οι οποίες βρίσκονται σε διαδικασία αντικατάστασης μέρους του Στόλου των μεταγωγικών τους που αποτελείται από C-130J και C-130J-30 το οποίο διαθέτει μεγαλύτερη άτρακτο κατά 4,6 μέτρα. Ωστόσο, μετά από σειρά επαφών, ακόμη και σε ανώτατο πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο, δεν κατέστη δυνατό να βρεθεί λύση που ικανοποιεί τις πιεστικές ανάγκες της Αθήνας.
Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, τα βρετανικά C-130J έχουν «γράψει» χιλιάδες ώρες στον αέρα και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει η ελληνική πλευρά αφού είναι ιδιαίτερα καταπονημένα. Αντίθετα, τα ιταλικά και τα αυστραλιανά C-130J Super Hercules είναι σε πολύ καλή κατάσταση αλλά δεν είναι άμεσα διαθέσιμα.
Πιο συγκεκριμένα, η Ρώμη απέρριψε το ελληνικό αίτημα καθώς τα αεροσκάφη θα εξακολουθούν να καλύπτουν τις επιχειρησιακές ανάγκες της ιταλικής αεροπορίας τουλάχιστον μέχρι το 2028. Αντίστοιχα, τα 12 μεταγωγικά της Αυστραλίας θα είναι διαθέσιμα για πώληση μετά το 2030 οπότε και θα αντικατασταθούν από τα C-130J-30.
Μονόδρομος η αμερικανική αγορά
Οι ασθενικές διαθεσιμότητες δεν αφήνουν πολλά περιθώρια επιλογών στην Αθήνα, η οποία αναζητεί επειγόντως λύση στο θέμα των μεταγωγικών. Αυτή τη στιγμή πετούν μόλις δύο C-130 και οι προβλέψεις για αύξηση των διαθεσιμοτήτων δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικές.
Μπροστά στο ενδεχόμενο να επαναληφθεί το φιάσκο με την καθήλωση του συνόλου των μεταγωγικών, όπως συνέβη τον περασμένο Φεβρουάριο, η Αθήνα εμφανίζεται διατεθειμένη να καλύψει το έξτρα μίλι και να προχωρήσει στην απόκτηση ακόμη και καινούργιων μεταγωγικών C-130J. Η ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων μάλιστα, επεξεργάζεται σχέδιο για να «τρέξει» άμεσα την προμήθεια των μεταγωγικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υψηλό κόστος θα καλυφθεί από προγράμματα FMF (Foreign Military Financing) τα οποία ενεργοποιήθηκαν ξανά μετά τις επαφές του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ, Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Εκτός από το κόστος, η ελληνική πλευρά θα πρέπει να καλύψει το κενό μέχρι την παράδοση του πρώτου αεροσκάφους. Για τον λόγο αυτό αναζητούνται τουλάχιστον δύο μεταχειρισμένα C-130H, όπως περιγράφεται στο αίτημα της ΓΔΑΕΕ προς την αμερικανική κυβέρνηση. Μαζί με τα δύο διαθέσιμα μεταγωγικά και ακόμη τρία που αναμένεται να επανέλθουν σε πτήσιμη κατάσταση και να επιστραφούν στην Πολεμική Αεροπορία μέσα στον επόμενο χρόνο, η Ελλάδα θα διαθέτει έναν βασικό κορμό για να καλύψει τις επιχειρησιακές της ανάγκες, κερδίζοντας παράλληλα χρόνο ώστε σταδιακά να περάσει στη νέα γενιά μεταγωγικών.
Η αμερικανική απάντηση στο ελληνικό αίτημα αναμένεται εντός του 2023 ωστόσο, πολλά θα εξαρτηθούν από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης που θα προκύψει μετά τις εκλογές.
1 σχόλιο:
κ.Λύκαστρε γράφετε για την Εμπραέρ,και μάλλον μας τρολλάρετε (μην "φορτώνετε, χιούμορ κάνω")
1)Τι μίζες δίνει η Εμπραέρ;
2) Αυτοί είναι κομμουνισταί,και πάνε για τους Μπρικς, θα ψάχνουμε ρούβλια να πλερώκουμε;;;
Πέρα από το χιούμορ, 2 πραγματάκια επί του άρθρου
1ον θυμάμαι πριν 20 χρόνια, θέλαν να φτιάξουν το "Αμέρο", ένα κοινό νόμισμα για Β-Κ-Ν.Αμερική. Τι έγινε;Παραχωρούν τη Λ.Αμερική "στους αποκεί", όταν πριν 10-20-30-40-50-60-70-80-90 χρόνια έστηναν πραξικοπήματα ή μπούκερναν στεγνά για να μην "πέσει στα χέρια των κομμουνιστών η μπάκγιαρντ οφδε Στέητς";; Η Βραζιλία, είναι μια μεγάλη χώρα, σαν αυτές που ψάχνει η Κίνα όπως γράψατε στο σχόλιο επί του άρθρου για τα πλάνα της. Την αφήνουν έτσι αμαχητί στους νυχτεριδοφάγους;; Θα μου πείς, αφού οι γάιδαροι πάνε Απω Ανατολή το παλάτι, θέλουν και ένα μέρος να πηγαίνουν για να δουν το καρναβάλι, να βατέψουν και κανά σοκολατί πιτσιρίκι, να βουτήξουν και κανά νεφρό
2ον Στη 2η κατάβαση μου στην ΝΑ Ασία,το μακρυνό 2008, πέταξα για Κάιρο* με Εμπραέρ.Βασικά ήταν ένα Μπόινγκ (το μικρό 737;727; όχι για υπερατλαντικά πάντως ταξίδια) με καθίσματα από ΚΤΕΛ!!!!!!! Είχε ακόμα στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος τα πτυσσόμενα τασάκια!!!Εχουν περάσει τα χρόνια,αλλά κάπου στο φωτογραφικό αρχείο μου έχω ακόμα τη φωτό....
* διάβαζα χτες την επαναπροσέγγιση Αιγύπτου-Τουρκίας, και φαίνεται ότι λόγω της υποχωρητικότητας αποφάσισαν να μην τακιμιάζουν με κότες λυράτες, και να ξαναναγεννήσουν τον Μοχάμεντ Αλι (τον πασά, όχι τον πυγμάχο).
Το κακό είναι ότι οι ζαίοι τα ίδια μυαλά κουβαλάνε, πρέπει θεοί και ήρωες να βάλουν το χέρι τους φέτος πριν είναι αργά
ΞΕΝΟΔΟΧΩΦ
Δημοσίευση σχολίου