ZEYΣ ΕΛΑΥΝΩΝ


Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023

ΤΑ ΑΝΑΔΕΛΦΑ ΔΙΑ-ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ. Μέρος Γ΄(12 )


ΤΑ ΑΝΑΔΕΛΦΑ   ΔΙΑ-ΒΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΜΠΤΗΣ.  Μέρος Γ΄( 12 ) 

(Ωδάρχης, Αρρίων, Μειδίας, Αγριμέδων)

1)  Μια ζωή κρυβόταν απ’ την ζωή κι ωστόσο φοβόταν τρελά μήπως την χάση. Aνατεθραμμένος στους αειφόρους λειμώνες των ηδονών της ουτοπίας. (ηττοπαθών μαστιγώσεις μετέπειτα.)

2) Είναι ζωή το να ζης μια ξένη ζωή, ξένα μάτια και ξένη δανεική φωνή; Αλλά είναι ο φόβος μέγας δυνάστης, ο φόβος του κόπου και της ευθύνης του σκέπτεσθαι και αποφασίζειν.

3) Ώσπου μια μέρα αυτομόλησε στην ελληνικότητα, την πνευματική οδό της καθημερινότητος των ηρώων. όπου φως, κάλλος, θεός και ευπολιτισμός. άνθρωπος ενσαρκωμένος θεός.

4) Ο έχων μεγάλη ψυχή και άφοβο, ανοικτό μυαλό βλέπει στα μάτια την αλήθεια, την ζωή και τον θεό. Και μακάριος ο λαός που έχει ένα τέτοιον κυβερνήτην και αρχηγό.

5) Εξεκίνησε από νωρίς και για μακριά… Εξερευνητής αυτόνομος των μυστηρίων. Αγαπούσε τας συμβουλάς αλλά όχι τους συμβουλάτορας, το πνεύμα αλλά όχι τα βιβλία, την διδασκαλία αλλά όχι τον διδάσκαλο, τον θεό αλλά όχι τους μεταφραστάς και αντιπροσώπους του.

6) Η επανάληψις φέρνει μάθησι, φέρνει όμως και στασιμότητα. Γι αυτό εκείνος εμισούσε την νύχτα κι αγαπούσε τα όνειρα, το ουράνιο ιππικό της.

7) Βίος ανεξέταστος, Σωκράτης έφα, ου βιωτός ανθρώπω. Αλλά και πόσοι δεν φθονούν και μισούν το μείζον φως που επισκιάζει το ασθενικό και επισφαλές ιδικό των;

8) Στην θέσι του υγιούς, εφικτού και άδολου, πατριωτικού ανθρωπισμού ένα  πολιτικοθρησκευτικό πραξικόπημα, ή ιδεοληψία του ουτοπικού οικουμενικού ανθρωπισμού. Τότε που η αγάπη έφθασε στο απόλυτο της υποκρισίας και της διαστροφής.


9) Μιλούν όλο για το αύριο αυτοί οι συνειδητοί προδόται του κάθε σήμερα. Αλλά ο αναβλητικός δρόμος της αύριον οδηγεί εις την πλατείαν του αγνώστου και την χώραν του ποτέ.

10) Άραγε πόσο αξίζουν τα της συμβάσεως, συναλλαγής και υποταγής πτυχία, εμπρός εις τα ηλιακά ουράνια εκείνα, ω φανατικοί της Κυριακής;   

11) Ψηλά εκεί, για τα επόμενα της ψυχής μεταθανάτια βήματα, εκεί ψηλά, στα πολιτικά και την πολιτική θα εξετασθώμεν. Όπου προφανώς και δεν ισχύουν θρησκευτικά λυσάρια και σκονάκια, στημέναι ερωτήσεις και απαντήσεις, μαγικά και θαύματα.

 12) Ποια κακοήθεια της τύχης, αλήθεια, και ποια καταφορά των αιώνων να μας έφερε, εγκατέστησε κι εγκατέλειψεν εδώ στα σπήλαια της γήινης τραγωδίας;

13) Ειδωλολάτραι παντός καιρού προσκυνούν εικόνες εξουσίας η εξουσία δε την μεγάλη της ιδέα, την πολυθρόνα της. Εικονική αντιπραγματικότης.

14) Βγαίνει κι ο κάθε κολλητός του θεού και ισχυρίζεται ότι ενίκησε το κακό του κόσμου τούτου και ζητά τους πιστούς του ακολουθήσαι το παράδειγμά του. Μια εγγραφή βαπτιστική στο κόμμα του κι εντάξει. Σιγά τα δύσκολα.

15) Υβριστής και ψεύτης, συνειδητά ή ασυνείδητα, με δίπλωμα αλάνθαστου. Πού πας ρε Καρμήτρο; Πολλούς ακόμα θα πάρει ο λόγος αυτός ατον θρησκευτικό λαιμό του. Βάζει  βάζει δύσκολα, απελπιστικά δύσκολα στον άνθρωπο. γι αυτό και, αιώνες τώρα, όσο αυτός διψά για ουρανό άλλο τόσο βρίσκεται καθηλωμένος στην γη.

16) Δεν εγεννήθηκε ο άνθρωπος το κακό να εξαλείψη - ούτε ο θεός άλλωστε μπορεί και δικαιούται να το κάνει αυτό - αλλά μόνο να το παρακάμψη, να μην ηττηθή απ’ αυτό χάνοντας τον δρόμο για τον ουρανό.  

17)  Το φως δεν νικά ποτέ ολοκληρωτικά το σκότος όπως και αντιστρόφως. Το σύμπαν το μεγαλειώδες αυτό, είπε ο σοφός, δεν είναι κανενός Κυρίου, καλού ή κακού, κυριαρχία και κτήμα. Αλλά είναι παντού ισοπαλία και ισορροπία και η εξ αυτών προκύπτουσα περιοδικότης, ειρήνη, κάλλος και αρμονία.  

18) Γι αυτό και τότε οι Έλληνες θεοί του φωτός ενίκησαν μεν αλλά δεν εξάλειψαν ποτέ τους τιτάνες. Αλλά τους έβαλαν απλά κυριολεκτικά στην θέσι των, του υπηρετείν το υποχθόνιο σκότος και το έρεβος εις το οποίο νομοτελειακώς ανήκουν, και εις το οποίο νομοτελειακώς ούτε και οι ολόλαμπροι θεοί έχουν θέσι.

19) Κατ’ εικόνα δε και ομοίωσιν των θεών πατέρων του ομοίως έπραξεν και ο Έλλην ήρως Ηρακλής. Δεν εξήρανε τον πρώην πλημμυριστή τιτάνα Αχελώο. Αλλά δια της εργατικότητος και ευφυίας του μετέτρεψε αυτόν σε αρδευτή, από κακό αντιθεό σε ευεργέτη υδάτινο θεό.

20) Τοιουτοτρόπως δείξας και διδάξας εις τον άνθρωπο υιό θεού την γήινη αποστολή του, τον ελληνικό τρόπο και ουράνιο δρόμο του μυστηρίου της αγάπης και της θεώσεως. (Άνθρωπος Έλλην εστί μεταβολιστής φωτός ήτοι μεταβολιστής δια του θείου του πνεύματος, του κακού σε καλό.)    

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΑΡΤΕΜΗΣ, MASH-UP SESSIONS II: ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΗ ΖΩΗ

https://www.youtube.com/watch?v=yVfR_fhZK58

Απλός ανώνυμος σχολιαστής

Ανώνυμος είπε...

4) Ο έχων μεγάλη ψυχή και άφοβο, ανοικτό μυαλό βλέπει στα μάτια την αλήθεια, την ζωή και τον θεό. Και μακάριος ο λαός που έχει ένα τέτοιον κυβερνήτην και αρχηγό.

Επειδή έχω ασχοληθεί επισταμένως με την ΕλληνοΒουδδιστική Τέχνη της Γάνδαρα, διαβάζοντας το παραπάνω, μου ήρθε στο μυαλό ο Μέανδρος ο Σωτήρ.Βασιλιάς στο βασίλειο των Σελευκιδών, με κέντρο κάπου ανάμεσα στο σημερινό Πακιστάν-Αφγανιστάν.Θεωρείται από τους πλέον δίκαιους ηγεμόνες, και ήταν μυημένος στον Βουδδισμό , μετά την επέλαση του κινεζικού φύλλου των Κουσάνων.Κατα τη διάρκεια της βασιλείας του, πλήρωσε την αποστολή στο Θιβέτ 1000 μοναχών, προκειμένου να επανερμηνεύσουν σε συνέδριο μαζί με άλλες αποστολές άλλων χωρών , τα λόγια που έχουν καταγραφεί ως διδαχές του Βούδδα.Από το συνέδριο αυτό, ξεπήδησε μια νέα σχολή, η Μαχαγιάνα ("το μεγάλο Όχημα")που πάντρεψε τον Βουδδισμό με την ελληνική/ελληνιστική φιλοσοφία,και είναι σήμερα η 2η σε διάδοση σχολή.
Ο ίδιος ο Μέανδρος, στον ύστερο βίο του παρετήθη από το θρόνο,και έγινε βουδδιστής μοναχός.Κατά τη διάρκεια του μοναστικού του βίου, συνέγραψε ένα εγχειρίδιο κανόνων ορθής ηθικά ζωής, που είναι κομμάτι όλων των σχολών Βουδδισμού,που στην γλώσσα Πάλι ("αρχαία" ινδικά,πριν τα σανσκρητικά),ονομάζεται Μιλινταπάντα (="Οι κανόνες του Μιλίντα",όπου Μιλίντα,το "εξινδου'ι'σμένο" όνομα του Μέανδρου)

ΞΕΝΟΔΟΧΩΦ

Γιώργος Ηλιόπουλος: Πίσω από το βλέμμα του Βούδα -Οι επιτελείς του Αλέξανδρου "έστησαν" τον Βουδισμό

https://www.youtube.com/watch?v=oWvM4fDWRWQ&list=PLq9U7V2K6N3R2lLcj5X_hJdmllMqPdZCN&index=2

Ανώνυμος είπε...

Μένανδρος ο «Σωτήρ»: Ο Έλληνας κατακτητής της Ινδίας και προστάτης των Βουδιστών ||Αρχαία Ιστορία||

https://www.youtube.com/watch?v=25NpqOWg4Zg

Απλός ανώνυμος σχολιαστής

Ανώνυμος είπε...

@Απλός ανώνυμος σχολιαστής

Έχετε δίκιο, είναι Μένανδρος τ'όνομα του, όχι Μέανδρος που έγραψα λανθασμένα.
Σας παραθέτω και μια πιό εκτενή ομιλία της προσωπικής μου φίλης κας Γρηγοράκου, που με είχε βοηθήσει πίσω στο 2010 όταν έκανα την έρευνα μου για την Ελληνο-Βουδδιστική τέχνη της Γάνδαρα, παράλληλα με ένα πακιστανό αρχαιολόγο που έχει ανασκάψει κι'όλας αρχαίες ελληνιστικές πόλεις

https://www.youtube.com/watch?v=AsryUirs33w

Ανώνυμος είπε...

Τα αρχεία της Κ.Γρηγοράκου βρίσκονται πλέον στο πολεμικό μουσείο.......
Ενδιαφέρον και το video Καλαρρύτη-Ηλιοπουλου!

Eκδήλωση ∆ωρεάς Αρχείων- Η Ιστορία του Ελληνισµού της Ανατολής. -Δρ. Ποτίτσα Γρηγοράκου.

https://www.youtube.com/watch?v=W5f3_lVrmBU

Απλός ανώνυμος σχολιαστής

Ανώνυμος είπε...

@Απλός ανώνυμος σχολιαστής
Την κ.Πότιτσα Γρηγοράκου-Παρνασσού την ξέρω προσωπικά γιά πάνω από 10 χρόνια, και πριν τον κορονο'ι'ό, πήγαινα σπίτι της 2-3 φορές το χρόνο.Ηταν καθηγήτρια Αρχαιολογίας στο Παρίσι, και εκεί έγινε φίλη με τον Ταρζί, τον συνάδελφο της από το Αφγανιστάν ο οποίος είχε ανασκάψει όλη την περιοχή της Γάνδαρα πριν τους Ταλιμπάν το 2000,και που αργότερα έγινε Γενικός Διευθυντής της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας του Αφγανιστάν.Μετά το θάνατο του ανέλαβε η κόρη του,αλλά δεν ξέρω τώρα που ξανανέβηκαν οι Ταλιμπάν τι γίνεται.Εχει φίλο και εναν κ.Κουρίτα, Ιαπωνα που μένει στην Ελβετία και είναι ένας από τους μεγαλύτερους συντηρητές έργων τέχνης και έχει εκδόσει ένα λεύκωμα μόνο με βουδδιστικά γλυπτά, τα περισσότερα από ιδιωτικές συλλογές .Είχα τη χαρά και την τιμή να έχω για ένα 6μηνο τα εκτυπωμένα προσχέδια του τυπογραφείου που της έκανε δώρο, τα οποία ήταν τεράστια σε μέγεθος, μάλλον Α2,πάντως πιό μεγάλα από Α3 (=29.7 x 42 cm), γιατί είχα έναν σαρωτή Α4 και για να τα ψηφιοποιήσω έπρεπε να σκανάρω 4 τμήματα και να τα ενώσω σε ένα.Κάνει διαλέξεις συνήθως στο Λα'ι'κό Πανεπιστήμιο για την ελληνιστική περίοδο κυρίως,και τον Μ.Αλέξανδρο.Προσπαθεί εδώ και 10 χρόνια να δωρίσει κάπου το αρχείο της, αλλά έτρωγε "πόρτα" από όλα τα γνωστά ιδρύματα.
Τελικά, με χαρά έμαθα ότι πέρυσι τέτοιο περίπου καιρό, κατάφερε να τα δωρίσει στο Πολεμικό Μουσείο.Λόγω δουλειάς δεν κατάφερα να πάω, αλλά τον Δεκέμβρη πήγα στην ομιλία της στο Λα'ι'κό Πανεπιστήμιο όπου παρουσίασε την εκδήλωση της δωρεάς,και ένας φίλος της ο κ.Νίκος Δήμου (όχι ο εθνομηδενιστής γνωστός συγγραφέας)ως πρώην διοικητής τραπέζης, παρουσίασε το οικονομικό σκέλος της εκστρατείας του Μ.Αλεξάνδρου.
Μάλιστα και οι δύο συνέκριναν την τότε με την σημερινή κατάσταση στο Αιγαίο, και πως οι τούρκοι θέλουν να γίνουν Πέρσες και να στραγγαλίσουν την Ελλάδα και στον οικονομικό τομέα αν καταφέρουν και πάρουν το Αιγαίο και τα 12νησα, ενώ τότε οι Πέρσες που είχαν 'περίπου- τα μισά νησιά στο Αιγαίο και τη Μ.Ανατολή, πούτιζαν από τα λιμάνια και τους δασμούς στον Δρόμο του Μεταξιού.
Τέλος, μου είπε ότι Αγγλοι,Ιταλοί και Ισραηλινοί αρχαιολόγοι , έχουν φτιάξει μια θεωρία που προωθούν, και ονομάζουν την Ελληνοβουδδιστική Τέχνη ΡωμαιοΒουδδιστική, κάτι το εξωφρενικό, αφού ναι μεν οι Ρωμαίοι ήταν η μεγαλύτερη δύναμη μετά τον Μ.Αλέξανδρο χρονικά, αλλά ποτέ δεν πέρασαν ανατολικότερα της Συρίας,και η Γάνδαρα, το Λίκνο του πρώτου αγάλματος του Βούδδα σε ανθρώπινη μορφή, φτιάχτηκε στα σημερινά σύνορα Αφγανιστάν-Πακιστάν περίπου, στο Ελληνιστικό Βασίλειο των Σελευκιδών, που ξεκίναγε από τον Ινδό ποταμό, και έφτανε στην Συρία,και μέχρι περίπου το Σινάτο οποίο χωρίστικε με εμφυλίους των Επιγόνων,και άλλα τμηματα έπεσαν από τους Ρωμαίους, άλλα από τους Πέρσες,και άλλα παρέμειναν για άλλα 300 χρόνια από την ίδρυσή τους ελληνικά.Ο Μένανδρος ο Σωτήρ για παράδειγμα, βασίλευε περίπου όταν οι Ρωμαίοι ήδη ήταν σ'όλη τη ΝΑ Μεσόγειο κυρίαρχοι'η έστω κυρίαρχοι στην σημερινή Ελλάδα.Συγχωρήστε μου τις ασάφειες και τα όποια λάθη, είχα κάνει την έρευνα από το 2006 μέχρι το 2015, και δεν ήμουν ποτέ καλός σις χρονολογίες
Ξενοδόχωφ